ارائه خدمات درمانی به بیش از 9 هزار بیمار خارجی از ابتدای سال تاکنون

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه خدمات درمانی در شیراز به 9 هزار و 436 بیمار از سایر کشورها مانند عمان، عراق، کویت، بحرین، پاکستان و افغانستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر مهرداد شریفی امروز 10 بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه کلانشهر شیراز یکی از قطب های اصلی درمانی در جنوب کشور است، گفت: در حال حاضر ۳۹ تا 41 درصد از کل مراجعان به مراکز درمانی تحت مدیریت علوم پزشکی شیراز، مربوط به شهروندان سایر استان‌های کشور و حتی کشورهای همسایه بوده است.

او یکی از اولویت های دانشگاه در امر خدمت رسانی را توسعه خدمات درمانی در شهرستان ها و به ویژه مناطق کم برخوردار عنوان و اضافه کرد: اقدامات مختلفی مانند تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان در این مناطق با استفاده از امکانات به روز، حضور پزشکان متخصص و ارائه خدمات تخصصی در این مناطق انجام شده است. به طوری که اکنون، 55 درصد خدمات بیمارستانی در شهرستانها ارائه می شود.

شریفی با بیان اینکه نظارت بر امور موسسات درمانی تابعه دانشگاه اعم از بیمارستانها و موسسات توانبخشی و مراکز درمانی بخش خصوصی و خیریه یکی دیگر از برنامه های این معاونت است، گفت: طی ده ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار مورد بازدید از بیمارستانها، مراکز درمانی، کلینیک‌ها و مطب‌ها انجام شده که از این تعداد، 1876 پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر عوارض جبران‌ناپذیر انجام مداخلات زیبایی در مراکز غیرمجاز اضافه کرد: طی همین مدت، 115 مورد از مراکز و افراد ارائه دهنده خدمات زیبایی در استان فارس شناسایی شده‌ و برایشان پرونده تشکیل شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مردم را رکن اصلی در ارائه خدمات سلامت استاندارد دانست و خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در ارائه خدمات درمانی، می توانند موضوع را با شماره تلفن ۱۸۱۹ مرکز پایش و مراقبت‌های درمانی تماس بگیرند گزارش دهند.

شریفی ادامه داد: طی ده ماه گذشته، بیش از 678 هزار تماس مردمی با این مرکز توسط پزشکان و کارشناسان، پاسخ داده شده است.

او همچنین از تحویل تجهیزات پزشکی به مراکز زیر مجموعه دانشگاه به ارزش 7 هزار و 400 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: این تجهیزات با راه اندازی در مراکز درمانی شیراز و شهرستان های استان، گامی نو در عرصه خدمت رسانی به مردم استان محسوب می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: در 10 ماه نخست سال جاری، بیش از 3 میلیون بیمار برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کرده اند.

او از رشد 40 درصدی عمل های جراحی در مراکز درمانی فارس خبر داد و گفت: انجام بیش از 140 هزار عمل جراحی اورژانسی و الکتیو و 1 هزار و 650 عمل پیوند در این بیمارستان‌ها از دیگر فعالیت‌های حوزه درمان دانشگاه طی ده ماه گذشته بوده است.

او گردشگری سلامت را نیاز ضروری در حوزه بهداشت و درمان عنوان و بیان داشت: راه اندازی دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور عمان با رویکرد افزایش میزان جذب گردشگر سلامت بوده است و به دنبال بازارهای جدید گردشگری سلامت هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه خدمات درمانی در شیراز به 9 هزار و 436 بیمار از سایر کشورها مانند عمان، عراق، کویت، بحرین، پاکستان و افغانستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: خدمات ارائه شده در زمینه هایی نظیر چشم پزشکی، جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان، کلیه و مجاری ادراری و جراحی پلاستیک بوده است.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا