حمایت از مشارکت مردم در محرومیت‌زدایی فناورانه

معاون شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بر عزم جدی معاونت علمی برای مشارکت و نقش آفرین کردن مردم و تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های اثرگذار در حوزه محرومیت‌زدایی به کمک فناوری در قالب برنامه ملی آبادیران تاکید کرد.

به گزارش سیناپرس و به نقل از مرکز ارتباطاات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد که در نخستین گردهمایی فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: برنامه ملی آبادیران در حقیقت به دنبال دخیل کردن جامعه نخبگانی در حل واقعی مسائل و مردمی‌کردن امر محرومیت زدایی با نقش‌آفرینی مردم و بهره‌گیری از فناوری است.

وی ادامه داد: نخبگان در قالب این برنامه ملی با کارها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایشان مسیر جدیدی را به سوی محرومیت‌زدایی نوآورانه و حل مسائل و مشکلات مناطق محروم می‌گشایند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: علاوه بر محرومیت‌هایی که در بخش‌های مختلف اقتصاد و صنعت داریم در حوزه محرومیت‌های اجتماعی هم به مقوله فناوری به عنوان یک اولویت نگریسته نشده است و «فناوری»، مسأله روی میز نبوده، اما با برنامه ملی آبادیران، تلاش شده است تا مقوله محرومیت‌زدایی با رویکرد فناورانه و نوآورانه دنبال شود.

اسدی‌فرد با تاکید بر نقش حمایت‌گر و همراه معاونت علمی و عدم نگرش تصدی‌گرایانه به مقوله محرومیت‌زدایی فناورانه گفت: در موضوع محرومیت‌زدایی فناورانه معاونت علمی نخ تسبیحی شده تا با پیوند منسجم میان دستگاه‌ها، نخبگان و عموم جامعه، این خلاء فناوری و توسعه در مناطق محروم پر شود. در این مسیر معاونت علاقمند است تا هرگونه حمایت را انجام دهد و پرچم در دست دیگر دستگاه‌ها باشد؛ در این راه آماده استفاده از ایده ها و ظرفیت های دیگر بخش ها هستیم و حمایت های لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: جامعه ایرانی، آماده و پذیرای مشارکت‌ در حل مسائل هم وطنان بوده و این عزم و اراده را در موضوعات مختلف و مقاطع مختلف به خوبی نشان داده است. در مناسبت‌های مذهبی از جمله ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران ایشان، این مردم هستند که در قامت یک نهاد اجرایی، ترویج‌گر و مشارکت کننده، نقش‌آفرین می‌شوند و این روحیه مشارکت، ظرفیتی نهفته در تاریخ و فرهنگ ایرانیان است و به هر میزان که از سمت نهادسازی حاکمیتی به سوی نهادسازی مردمی حرکت کنیم، قطعاً توفیق بیش‌تری خواهیم داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا