بازدید سفیر ویتنام از فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی

در حاشیه این بازدید و در نشستی مشترک، دکتر حسین امینی مشهدی، یکی از وظایف جهاددانشگاهی را اتصال بین جامعه و دانشگاه دانست.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت این سازمان در 5 حوزه پزشکی، پژوهش و فناوری، آموزشی، فرهنگی و نوآوری، گفت: جهاددانشگاهی خراسان رضوی با دارا بودن پژوهشکده‌هایی در زمینه‌های بیوتکنولوژی صنعتی، علوم و فناوری موادغذایی، علوم انسانی، فنی و مهندسی و گروه‌های پژوهشی پزشکی در زمینه‌های مشترک با کشور ویتنام آمادگی دارد تا همکاری نماید.

در ادامه، لوئونگ کونوک هویی، سفیر ویتنام در جمهوری اسلامی ایران به فعالیت دانشگاه‌های مشابه با جهاددانشگاهی در این کشور اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌هایی در ویتنام وجود دارند که با بخش صنعت همکاری می‌کنند و پروژه‌های کارفرمایی صنعت را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان زمینه‌های همکاری بین جهاددانشگاهی و این دانشگاه‌ها را فراهم نمود بر انجام پروژه‌های مشترک در زمینه‌های قارچ‌های خوراکی، فنی و مهندسی و … تاکید کرد.

وی بر تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه‌های ویتنام و جهاددانشگاهی تاکید و تصریح کرد: از جهاددانشگاهی دعوت می‌کنیم تا برای انجام همکاری‌های مشترک به ویتنام سفر کنند.

هویی با بیان اینکه ظرفیت‌های همکاری خوبی بین جمهوری ویتنام و جمهوری اسلامی ایران به خصوص در حوزه کشاورزی وجود دارد، اظهار کرد: ویتنام صادرکننده برخی از محصولات همچون قهوه و ادویه جات به ایران است و ایران نیز صادرکننده برخی از محصولات کشاورزی به ویتنام می‌باشد.

به گفته سفیر ویتنام در جمهوری اسلامی ایران حجم مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و ویتنام تا قبل از همه گیری بیماری کرونا بالغ بر 100 میلیون دلار بوده است./روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا