اکران انیمیشن ایرانی در بازار کشورهای مشترک المنافع

با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فصل اول سریال انیمیشن «افسانه بلو» در پلتفرم‌‏های پخش آنلاین روس زبان منتشر شد.
به گزارش سیناپرس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، استودیو کهکشان (شرکت دانش ‏بنیان روح آفرینان خیال) آخرین سریال انیمیشنی خود را تحت عنوان The Tale of Blue در پاویون انیمیشن ایران که با حمایت مرکز تعاملات بین‏المللی علم و فناوری در بازار محتوای جهانی شهر مسکو برپا شد، به مخاطبان عرضه کرد که مورد استقبال شرکت‌های روسی قرار گرفت و به دنبال آن با جلب شرکای روس، اقدام به دوبله و اکران آن در مهمترین پلتفرم‏‌های پخش آنلاین کشورهای مستقل مشترک المنافع(CIS) کرد.

استودیو کهکشان با بیش از هفت سال تجربه بر تولید پویانمایی، بازی و کتاب کمیک متمرکز است؛ سریال پویانمایی افسانه بلو، سریال پویانمایی پوچو، چندین عنوان انیمیشن کوتاه، چندین عنوان بازی موبایل و کتاب کمیک رایان از جمله محصولات تیم های تولید استودیو کهکشان است.

استودیو کهکشان در طول سالها فعالیت خود همواره با بازار جهانی صنعت پویانمایی در تعامل کامل بوده است و تلاش کرده است با حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی صنعت و ارتباط با شبکه بزرگی از تهیه‌کنندگان، کارگردانان، اساتید دانشگاه‌های معتبر و طراحان مطرح بین المللی، محصولاتی با سطح کیفی جهانی و شایسته سلیقه سرگرمی مخاطبان ارائه کند.

انیمیشن افسانه بلو

این سریال انیمیشن که در ژانر ماجراجویی، درام، حماسی برای مخاطبان بالای 12 سال ساخته شده، ماجرای دلفین جوان و خونگرمی به نام بلو است که بی اطلاع از آنچه در گذشته‌های دور رخ داده، زندگی خود، خانواده و همشهریانش را مورد هجمه کوسه های زیاده خواه می بیند و برای رهایی خواهر مهربانش تمام تلاش خود را به کار می برد. کوســه ها، بـرای حکومت جاودانه بــر هفـت دریـا قصد دارند تا فرمانده شان را دوباره زنده کنند. تنها راه پیش روی شان، دست پیدا کردن به خـون دودمـان پادشـاه دلفین هـا، ویلیام اسـت. آنهـا تنهـا دختـر بازمانـده از او را می ربایند تـا بـرادرش، بلـو، کـه از نسـب و قدرت های نژادی خود آگاهـی نـدارد را بـه کوهسـتان سرخ، سرزمین کوسـه ها بکشـانند.

انتشار بین المللی سریال افسانه بلو

با پیشرفت پروژه افسانه بلو و به موازات آن شروع فرایندهای بازاریابی بین المللی، حضور در پاویون ایران در بازار محتوای روسیه(Moscow World Content Market) در پاییز سال ۱۴۰۱ سرآغاز پخش آخرین ساخته استودیو کهکشان در بازار منطقه CIS بود.

پس از حصول توافقات اولیه با شرکتهای پخش و پیگیری مذاکرات در آذر ماه سال ۱۴۰۲ با تکمیل توافقات با پلتفرمهای VOD و پخش آنلاین و انعقاد قراردادهای فروش حق پخش منطقه CIS و نهایی شدن فرایند دوبله و بومی سازی، مهمترین پلتفرمهای روس زبان از جمله IVI.RU Apple TV+ (RU) ، Kinopoisk.ru و Rutube.ru اقدام به اکران سریال برای مخاطبین روس زبان منطقه از جمله در کشورهای روسیه و ازبکستان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا