ثبت بیش از ۵۰۰۰ محصول فناورانه در سامانه جان

مدیر کل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره با راه‌اندازی آزمایشی سامانه جان اظهار داشت: تعداد پنج هزار و دو محصول فناورانه از هزار و ۹۸۱ شرکت مستقر در پارک‌های علم و فناوری در سامانه جریان نوین اقتصادی (جان) ثبت شده است.

علیرضا زراسوند در نشست تخصصی «فناوری» به عنوان یکی از پنل‌های اجلاس سه‌روزه روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره‌ به راه‌اندازی آزمایشی سامانه جریان اقتصاد نوین (جان) گفت: محصولات شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری در این سامانه ثبت می‌شود‌.
وی با بیان اینکه تاکنون ۴۶ پارک علم و فناوری محصولات خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند‌، تصریح کرد: تعداد محصول ثبت شده در سامانه توسط پارک‌های علم و فناوری ۴ هزار و ۸۰۲ است. همچنین
تعداد شرکت ثبت شده در سامانه توسط پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ۱۳۲ شرکت است.
وی ادامه داد: تعداد محصول ثبت شده در سامانه توسط پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ۲۰۰ محصول و تعداد کل شرکت فروشنده ثبت شده در سامانه جان، هزار و ۹۸۱ شرکت و تعداد کل محصولات ثبت شده در سامانه نیز پنج هزار و دو محصول است‌.
به گفته مدیر کل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، چهار پارک علم و فناوری هنوز هیچ محصول یا شرکتی را در این سامانه ثبت نکرده‌اند.
زراسوندی توضیح داد: سامانه جان به صورت آزمایشی با تعدادی شرکت محدود آغاز شده است تا زمان رونمایی کامل کاربران بیشتر با آن آشنا شوند و این امر در ترویج و آشنایی بیشتر با این سامانه نقش دارد.
وی خبر داد: سامانه جان با سامانه توانیران، سامانه ارزیابی عمق ساخت و سامانه ستاد که خرید و فروش‌های دستگاه ه با آن انجام می‌شود، متصل خواهد شد.

ایجاد کارگزاری‌هایی برای ارائه خدمات تجاری‌سازی در پارک‌های علم و فناوری
مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم‌، نیز در این پنل از ایجاد کارگزاری‌هایی برای ارائه خدمات تجاری‌سازی در پارک‌های علم و فناوری خبر داد و گفت آیین‌نامه‌ای برای این منظور تدوین شده است.
امید رضایی فر در توضیح این کارگزاری‌ها ادامه داد: در برخی موارد نمی‌توانیم نیاز‌ها را را به درستی و کارآمدی احصا کنیم. عناصر زنجیره تجاری از روان‌شناسی نیروی انسانی، تأمین مالی، نظام اقتصادی و ارتباطات با خدمات پس از فروش و احصای نیاز‌ها از جمله وظایف این کارگزاری‌هاست و پارک‌ها را‌ به مجموعه‌های اقتصادی متصل خواهد کرد.
به گفته رضایی فر صلاحیت‌سنجی و اعطای مجوز توسط پارک علم و فناوری انجام می‌شود و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم وظیفه امتیازدهی و رتبه‌بندی و رسیدگی به تخلفات را دارد‌. همچنین استفاده و توسعه کارگزاری‌ها در رتبه‌بندی پارک‌ها مهم است.
اجلاس سه روزه رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری از امروز تا جمعه (چهارم تا ششم بهمن) در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.
گفتنی است رئیس سازمان ملی بهره‌وری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله میهمانان این اجلاس هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا