رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:
جایزه جانا را دولتی نکنیم

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه سعی داریم تا جایزه نوآوری اجتماعی رنگ و بوی دولتی نگیرد، گفت: ظرفیت‌های خوبی در این حوزه داریم تا بتوانیم عموم مردم جامعه و جریان‌سازان را در نوآوری اجتماعی و ترویج این گفتمان، درگیر کنیم.

دکتر محمدصادق خیاطیان در دومین نشست شورای مشورتی و سیاستگذاری جایزه نوآوری اجتماعی (جانا)، گفت: هدف اولیه از برگزاری این رویداد و جایزه را که توسعه مفهوم نوآوری اجتماعی و گفتمان‌سازی در این حوزه در سطح کشور است، نباید فراموش کنیم؛ از این رو از طریق برنامه‌ریزی برای این جایزه، پرچم نوآوری اجتماعی در کشور را به دست گرفته‌ایم.

خیاطیان افزود: بحث نوآوری اجتماعی در ایران فقط به صورت آکادمیک مطرح شده بود، اما در بحث توسعه مفهوم و تبدیل کردن این موضوع به گفتمان، راه زیادی در پیش داریم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در این حوزه داریم تا بتوانیم عموم مردم جامعه و جریان‌سازان را در نوآوری اجتماعی و ترویج این گفتمان، درگیر کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: از ابتدای کار قصد داشتیم این کار، رنگ و بوی دولتی نداشته باشد، زیرا جنس کار، کاملا مردمی و اجتماعی است و این رویکرد (غیردولتی) را با جدیت پیگیری می‌کنیم. البته دولت باید حمایت‌های جدی‌تری در این حوزه داشته باشد تا شاهد توسعه مفهوم نوآوری اجتماعی و گفتمان‌سازی در این حوزه باشیم.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در این نشست، همچنین گزارشی از فعالیت‌های چند ماه اخیر دبیرخانه جایزه «جانا» ارائه شد. همچنین آیین‌نامه پیشنهادی این جایزه مطرح شد و اعضا نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند. همچنین در خصوص فرایند ارزیابی و داوری طرح‌های رسیده به دبیرخانه جایزه «جانا» بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد در جلسه‌های آتی در مورد سایر موضوعات گفتگو و تصمیم‌گیری شود.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) سعی دارد با تبدیل شدن به سکوی توسعه زیست‏‌بوم نوآوری اجتماعی ایران، به نوآوران، فناوران و کارآفرینان در مسیر پیشرفت و بالندگی هرچه بیشتر جامعه کمک کرده و اهالی حوزه نوآوری را در افزایش اثرگذاری اجتماعی فعالیت‌هایشان یاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا