اعطای جایزه ملی پروفسور وقار در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعت

دانشکده فنی متالورژی و مواد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، جشنواره اعطای جایزه ملی پروفسور «رامز وقار»، پدر دانش مهندسی متالورژی و مواد ایران را هم‌زمان با پنجم اسفند ۱۴۰۲ روز مهندس برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، این جایزه ملی به بهترین رتبه کشوری کنکور سراسری ۱۴۰۲ پذیرفته‌ شده در رشته مهندسی متالورژی و مواد اهدا می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، در بخش دانشجویی هم این جایزه به بهترین طرح پژوهشی در حوزه مهندسی متالورژی و مواد اعطا می‌شود که با اثرگذاری در صنعت که به تولید محصول جدید، توسعه فرآیند، کارآفرینی، تشکیل هسته دانش‌بنیان، صرفه‌جویی مالی/ انرژی با بهینه‌سازی منجر شده باشد اعطا می‌شود.

جایزه ملی پروفسور وقار در بخش صنعت به بهترین طرح صنعتی در حوزه صنایع معدنی و فلزی با تائید مدیر تحقیق و توسعه یا واحد پژوهش و فن‌آوری واحد صنعتی یا بالاترین مقام اجرایی شرکت اعطا می‌شود.

بر اساس آئین‌نامه این رویداد، جایزه پروفسور وقار با هدف گرامی‌داشت نام و یاد پدر دانش مهندسی متالورژی و مواد ایران، زنده‌یاد مرحوم پروفسور «رامز وقار» و ارج نهادن به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی ایشان ایجاد شده است.

پروفسور وقار در طول حیات دانشگاهی خود پیشتاز فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی در حوزه مهندسی متالورژی و مواد بوده و همکاری وثیقی با صنایع فعال معدنی و فلزی در این حوزه داشته است.

جایزه پروفسور وقار که با مشارکت صنایع معدنی و فلزی، خانواده پروفسور وقار، همکاران وی در دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و سایر علاقه‌مندان خدمات وی به‌صورت سالانه برگزار می‌شود، در صدد تقویت بنیه پژوهشی و صنعتی دانش مهندسی متالورژی و مواد در کشور و انتخاب برترین‌های این حوزه در سه شاخه دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی است.

هدف از اعطای جایزه پروفسور وقار، زنده نگه‌داشتن یاد دکتر وقار به‌ عنوان پدر دانش متالورژی و مواد ایران، تقدیر و تشویق برگزیدگان دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی فعال در حوزه مهندسی متالورژی و مواد و تقویت ارتباطات دانشگاه‌ها (به‌ عنوان مرکز تربیت متخصصان) با صنعت متالورژی و مواد کشور است.

گفتنی است، مهلت ارسال آثار از طریق وب‌سایت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد تا ۲۰ بهمن‌ماه تعیین شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران به نشانی https://meteng.ut.ac.ir/vagharprize مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا