5 شرکت در همدان تولیدات کشاورزی و دانش بنیان را وارد فاز تجاری کردند

رئیس اداره توسعه فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: پنج شرکت در استان تولیدات کشاورزی و دانش بنیان خود را نهایی کرده و وارد فاز تولید تجاری شدند.

مهدی جهانگیری افزود: سازمان جهاد کشاورزی به مصرف کنندگان این دستگاه‌های دانش بنیان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: ورود تکنولوژی به عرصه‌های مختلف کشاورزی از ساخت ابزارآلات و ماشین‌آلات پیشرفته در مراحل کاشت، داشت و برداشت حتی پس از برداشت مشهود است.

رئیس اداره توسعه فناوری های مکانیزه کشاورزی با بیان اینکه تکنولوژی، تمام عرصه‌های کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون را تحت تاثیر قرار داده است گفت: در مصادیق رشد و تاثیر در این حوزه می‌توان به اینترنت اشیاء که کنترل و فرمان پذیری ابزارآلات و ماشین‌آلات کشاورزی است، اشاره کرد.

وی یادآور شد: همچنین بررسی وضعیت مزرعه از میزان رطوبت خاک گرفته تا جزئیات بیشتر، کنترل کیفی محصولات کشاورزی، سنسورهای هشدار آب و هوایی و اتوماسیون محیط‌های کشاورزی در محیط‌های باز و بسته شماری دیگری از مصادیق ورود تکنولوژی به عرصه‌ کشاورزی است.

جهانگیری با بیان اینکه کشاورزی دقیق بخش دیگری از کشاورزی نوین یا دانش بنیان است بیان کرد: در این طرح مزرعه به صورت قطعه‌های کوچک طبقه بندی و آنالیز می‌شود.

وی افزود: ورود تکنولوژی به عرصه کشاورزی مصرف بهینه نهاده‌ها و افزایش بهره‌وری ضمن لحاظ‌ شرایط زیست بوم منطقه را در پی دارد.

رئیس اداره توسعه فناوری های مکانیزه کشاورزی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای هر چه بیشتر کشاورزی دانشی از افراد و شرکت‌های نوآور و دانش بنیان درخواست همکاری داریم.

وی تصریح کرد: در این حوزه چهار شرکت با زمینه‌ فعالیت‌هایی چون مانیتورینگ محیط‌های کشاورزی، کاربرد انرژی‌های نوین در کشاورزی، مانیتور مصرف سوخت در بخش کشاورزی و سم پاش نرخ متغیر در استان فعال و در حال همکاری با سازمان جهاد کشاورزی هستند.

جهانگیری در تشریح حمایت‌های کشاورزی نوین گفت: اعطای تسهیلات مکانیزاسیون همچنین پرداخت تسهیلات معادل ۸۰ درصد از هزینه دستگاه در قالب تسهیلات مکانیزاسیون به شرط اخذ استانداردهای لازم شماری از اقدامات حمایتی است.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی نوین کشاورزی استان در حال توسعه است خاطرنشان کرد: افراد و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در عرصه‌های کشاورزی می‌توانند با ارائه طرح‌های کاربردی از حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی بهره‌مند شوند و طرح فناورانه خود را به مرحله تولید و تجاری سازی برسانند.

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی متذکر شد: از شرایط مهم این حوزه لحاظ زیست بوم و کاربرد در استان است چراکه با رعایت اصول فنی طرح‌های دانش بنیانی منجر به افزایش بهره‌وری و تولید بیش از گذشته خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا