دانشگاه‌ها باید برنامه جامع و کاملی برای حوزه‌های تخصصی داشته باشند

نشست مشترک استاندار مازندران و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در خصوص بررسی امنیت غذایی در استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، استاندار مازندران در این نشست در ارتباط با نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشاورزی و اقتصادی استان بیان داشت: دانشگاه‌های استان باید برنامه جامع و کاملی برای حوزه‌های تخصصی خود داشته باشند و این نقش باید پررنگ باشد. ‎

حسین مرادی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و معاونین دانشگاه با سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران و معاون اقتصادی و برخی مدیران ستادی استانداری برای بررسی امنیت غذایی و مسائل این دانشگاه در این نشست حضور داشتند.

حسینی پور در ادامه اظهار داشت: دانشگاه‌ها محل بسیار مناسب برای تهیه نقشه راه توسعه استان بوده، اما هماهنگی و هم‌گرایی بین این نهادها در استان باید به حد مطلوبی برسد.

استاندار مازندران باتوجه ‌به گزارش ارائه شده توسط معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در ارتباط با برنامه‌های این دانشگاه گفت: برنامه‌های ارائه شده، برنامه‌های تحولی و بسیار مناسبی برای توسعه استان هستند.

وی به اهمیت امنیت غذایی در استان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت که باید مشکلات موجود در بخش ناامنی غذایی با برنامه‌ریزی دقیق حل شود.

وی نیاز به حمایت از پژوهش‌های کشاورزی در استان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به توسعه تحقیقات و گسترش آن به صورت تجاری و میدانی در سطح استان می‌تواند سبب بهبود امنیت غذایی و ارتقاء وضعیت اقتصادی کشاورزان شود.

حسین مرادی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز در این نشست، به اهمیت نقش دانشگاه در توسعه کشاورزی استان اشاره کرد و تأکید داشت که این مسئله نیاز به هماهنگی بین سازمان‌ها و ساختارها دارد.

وی تأکید کرد: دانشگاه می‌تواند با همکاری بخش‌های مختلف به ارتقای امنیت غذایی کشور و بهبود بخش کشاورزی کمک کند و برنامه‌ریزی جامعی در این زمینه اجرا شود.

در پایان جلسه، تأکید شد که این بحث باید به‌صورت استانی مدنظر قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحول کشاورزی در استان مازندران انجام شود.

همچنین، اجرای پروژه‌ها با حضور نخبگان و انجام پژوهش‌ها به سیاست اجرایی تبدیل شود تا به تحولات مثبت در کشاورزی این منطقه منجر شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا