بازگشت 206 واحد به تولید در همدان

استاندار همدان از بازگشت ۲۰۶ واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل این استان به چرخه‌ تولید خبر داد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در سی‌وهفتمین جلسه‌ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی ۲۰۶ واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان به چرخه‌ تولید بازگشت.

وی تصریح کرد: پرونده‌هایی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌شوند، لزوماً تعطیل یا نیمه‌تعطیل نیستند، برخی فعال هستند اما در حوزه‌های بانکی، مالیاتی و بیمه و دیگر موارد مشکلاتی دارند. در این جلسه پرونده‌ یک واحد گلخانه مطرح و مقرر شد ۱۰ درصد از بدهی بانکی را پرداخت کند و یک‌سال برای تسویه امهال شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه پرونده‌ مطروحه‌ دیگر، واحد دامداری و بره‌پروری بود و مصوب شد ۱۰ درصد از بدهی خود را پرداخت کند و ۹ ماه فرصت برای تسویه داده شد، خاطرنشان کرد: واحد دیگری برای بدهی مالیاتی حضور داشت که مشروط به راه‌اندازی مجدد در شش ماه، بدهی مالیاتی آن دو سال امهال شد.

وی ادامه داد: در اتحادیه تعاون‌های روستایی مشکل ضمانت‌نامه وجود داشت، با توجه به تأمین میوه و اقلام دیگر در روزهای پایانی سال، پنج‌ماه برای پرداخت بدهی بانکی فرصت داده شد.

وی اظهار کرد: ماشین‌آلات واحد تولیدی دیگری به علت اختلاف بین ادارات صمت و گمرک ترخیص نشده بود که برای تسهیل و رفع موانع تولید این واحد تولیدی مصوب شد که تعرفه‌ سابق پرداخت شود و به ازای مابه‌التفاوت تضمین ارائه شده و امروز ماشین‌آلات مذکور ترخیص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا