جلسه رئیس دانشگاه صنعتی اراک و مدیرعامل شرکت هپکوی اراک

جلسه مشترک مجتبی گودرزی رئیس دانشگاه صنعتی اراک و علیرضا کاظمی مدیرعامل شرکت هپکوی اراک در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی اراک، در این نشست مشترک که حاجی‌زاده رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و قاسمی میقانی رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه نیز حضور داشتند، علاوه بر بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک دو مجموعه، مشارکت شرکت هپکو در سی‌ودومین همایش بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک نیز مورد بحث قرار گرفت.
گودرزی با اعلام این موضوع که دانشگاه صنعتی اراک به دنبال توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف صنعت است بیان داشت: دانشگاه صنعتی اراک به عنوان تنها دانشگاه صنعتی سرزمین آفتاب مطابق با شعار نهادینه شده وظیفه خود می‌داند که نقش مؤثری را در توسعه پایدار خصوصاً ارزش آفرینی برای صنایع بزرگ استان مرکزی و به طبع آن برای کشور باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی اراک تأکید کرد: هدف از حضور و برپایی نشست‌های مشترک و بازدید ازصنایع مختلف استان را رسیدن به شناخت بیشتر دو سویه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود دانست و ایجاد بستر هم‌گرایی و هم‌افزایی با محوریت اقتصاد دانش بنیان را که از موکدات مقام معظم رهبری است، اصل مهمی دانست.
وی اضافه کرد: در همین راستا دانشگاه صنعتی اراک بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور در حوزه مهندسی مکانیک را در تقویم خود قرار داده است تا بتواند این ظرفیت‌ها را به همه مهندسان فعال در انجمن مهندسان مکانیک ایران معرفی کند و این فرصتی ناب برای صنایع استان خصوصاً شرکت‌های تخصصی مادر است.
کاظمی نیز ضمن استقبال از این رویکرد دانشگاه صنعتی اراک به سبقه همکاری شرکت هپکو به‌عنوان بزرگترین تولید‌کننده تجهیزات سنگین و ماشین آلات راه‌سازی، معدنی و کشاورزی در کشور اشاره کرد و هدف از این نشست را بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک دو مجموعه، خصوصاً مشارکت شرکت هپکو در برگزاری ۳۲‌امین همایش بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک دانست.
وی تأکید کرد: شرکت تخصصی هپکو با رویکردی نوین به‌دنبال شکل‌گیری هسته‌های جدیدی از نخبگان علمی کشور است تا بتواند برنامه توسعه خود را محقق نماید و ۳۲‌امین همایش بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران که در تاریخ ۱۸ الی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه صنعتی اراک برگزار می‌شود، فرصتی ناب برای این مجموعه است.
در پایان این نشست بازدیدی توسط گودرزی و هیأت همراه در معیت کاظمی از خطوط تولید شرکت هپکو که دارای تجهیزات پیشرفته‌ای مانند ابزارآلات برشکاری، جوشکاری، دستگاه‌های CNC، ماشین آلات فرزکاری و… است، انجام گرفت.
گفتنی است سی‌ودومین همایش بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران ۱۸ الی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه صنعتی اراک برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا