انتخاب دانشجوی دانشگاه میبد به عنوان داور مسابقات آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران

دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه میبد به عنوان یکی از داوران دهمین دوره مسابقات آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه میبد، عرفان بی‌ریا، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه میبد، در دهمین دوره مسابقات آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران که در آذرماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر اصفهان برگزار شد، به عنوان یکی از داوران این مسابقات حضور داشت.
مسابقات ملی آزاد مهارت رباتیک و ربوتکس ایران با ۹۰۰ رقابت‌کننده در قالب ۲۳ لیگ با همکاری اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان، مدرسه عالی مهارت گیربکس و سیستم‌های انتقال قدرت دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر و مشارکت آموزشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای آزاد چیستا رباتیک صدرا، در روز‌های ۲۳ تا ۲۵ آذرماه سال جاری، در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، لیگ‌های جاروبرقی هوشمند، خودروی خودران، لیگ مسیریاب ربوگیت، کاوشگر، ربوریس ربوتکس، ربات جنگجو، مکانیک، لیگ‌های اختراعات و کارآفرینی، لیگ برنامه‌نویسی، لیگ‌های الکترونیک، مأموریت ممکن، رالی سرعت، نرم‌افزار و فولک‌ریس از بخش‌های این مسابقات بود. این دوره از مسابقات رباتیک که با حضور شرکت‌کنندگانی در رده‌های سنّی مختلف، از دوره دبستان تا دانشجویان دانشگاه و با هدف توجه به چالش مهم نیاز صنایع و کارخانجات به در اختیار داشتن نیروی انسانی ماهر برگزار شد، راهکار حل این چالش را تربیت نیروی ماهر و متخصّص توسط دانشگاه‌ها می‌داند.
گفتنی است دانشگاه میبد، گام‌های اوّلیه را در حمایت از تشکیل تیم رباتیک دانشگاه و افزایش مهارت دانشجویان در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی برداشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا