مشکل تأمین وارفارین بیماران قلبی در همدان برطرف شده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: خوشبختانه مشکل تأمین وارفارین بیماران قلبی به طور موقت برطرف شده و به زودی طی هفته آینده تعداد بیشتری با تاریخ انقضا مناسب‌تر در اختیار شرکت‌های توزیع‌کننده و داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

دکتر قدرت اله رستمی با اشاره به کمبود داروی وارفارین، گفت: تا اواخر سال گذشته میلادی تعداد کافی وارفارین با تاریخ ۱۲/۲۰۲۳در شرکت‌های پخش دارو موجود بوده است.

وی با بیان اینکه وارفارین در داروخانه‌های پرمصرف موجود بوده، اضافه کرد: به دلیل کم بودن تاریخ این دارو اکثر بیماران تمایلی به تهیه وارفارین با تاریخ کمتر از یک ماه نداشته و این موضوع سبب بروز کمبود کاذب شده بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای سال جدید میلادی توزیع وارفارین در کل کشور آغاز شده اما به دلیل محدود بودن تعداد وارد شده، به دستور سازمان غذا و دارو جهت جلوگیری از سرگردانی بیماران، توزیع وارفارین در داروخانه‌هایی که طبق آمار سامانه تیتک، بیشترین مصرف را داشتند صورت گرفته است.

رستمی افزود: مطابق معمول، اطلاع‌رسانی درباره داروخانه دریافت‌کننده وارفارین از طریق سامانه *۱۹۰* در حال انجام است.

وی با اشاره به تاریخ انقضای محموله جدید که تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲ انقضا دارد، گفت: به داروخانه‌ها توزیع کننده وارفارین ابلاغ شده که نیاز یک ماهه بیماران را در اختیار آن‌ها قرار دهند تا هم دارو در دسترس همه بیماران قرار گیرد و هم از بروز کمبود کاذب جلوگیری شود.

رستمی بیان کرد: خوشبختانه مشکل تأمین وارفارین بیماران قلبی به طور موقت برطرف شده و به زودی طی هفته آینده تعداد بیشتری با تاریخ انقضا مناسب‌تر در اختیار شرکت‌های توزیع‌کننده و داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا