غول‌های فناوری نخبگان یونان را صید می‌کنند

آرین رضایی: در سال گذشته میلادی 11 شرکت نوپای یونان توسط شرکت‌های بزرگ عرصه فناوری خریداری شده اند که ارزش برخی از آنها به بیش از 100 میلیون یورو رسید. اما نوع خرید این شرکت‌ها به گونه ای است که عملا به معنای کشف و جذب استعدادها و نخبگان است. ترفندی جذاب که باعث خواهد شد تا در آینده یونان به مقصد نخبگان و مهاجرت آنها به کشورهای غربی شود.
به گزارش سیناپرس، به نقل از رسانه‌های یونانی، در سال 2023 شرکت‌های امریکایی، از جمله دل، اینتل، هیولت پاکارد اینترپرایز و سیسکو تعدادی از شرکت‌های نوپای یونانی را خریداری کردند.
خریداری‌های مورد نظر به شکل خاص انجام شده چرا که ارزش آنها زیاد نبود و هدف اصلی بیشتر جذب استعداد و نیروی کاری شرکتهای نوپا بوده است. در صدر فهرست خریدهای برتر برای سال 2023، شرکت فناوری کشاورزی Augmenta قرار دارد که توسط شرکت CNH Industrial دومین تراکتورسازی جهان، به مبلغ 103 میلیون یورو خریداری شد. این شرکت در سال 2016 توسط دو دانشجو به نام‌های دیمیتریس اواگلوپولوس و جورج واروارلیس در شهر ولووس تاسیس شد.
آنها سیستمی‌ با دوربین‌های چندطیفی توسعه دادند که بر روی سقف تراکتورها نصب می‌شود و با کمک هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که محصول کجا به کود یا دیگر مواد شیمیایی نیاز دارد.
شرکت Marine Traffic در رتبه دوم قرار دارد. شرکتی که برنامه محبوب خدمات دریایی و ردیابی کشتی را توسعه داده و در سال گذشته توسط شرکت Kpler خریداری شد. همچنین شرکت DeepSea که تحت کنترل شرکت ژاپنی Nabtesco در آمده، در رتبه سوم فهرست قرار دارد. DeepSea یک پلتفرم هوش مصنوعی ایجاد کرده است که از طریق جمع آوری داده‌های مربوط به عملکرد کشتی‌های تجاری در طول ناوبری، مدل‌هایی را برای بهینه سازی عملکرد آنها (صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش انتشار کربن) با توجه به شرایط آب و هوایی و ویژگی‌های کشتی ایجاد می‌کند.
خریداری شرکت Arrikto توسط شرکت امریکایی HP در رتبه چهارم قرار دارد. خریداری شرکت OilX توسط Energy Apsects در رتبه پنج و خریداری شرکت CideBGP توسط شرکت امریکایی سیسکو در رتبه ششم است. فهرست مورد نظر شامل خریداری شرکت‌های Seervision و Aquanetix توسط یک شرکت امریکایی است. شرکت InAccel نیز توسط شرکت اینتل خریداری شده است. شرکت Mist.io نیز توسط شرکت دل خریداری شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا