روحیه کاظمی‌آشتیانی در تمام جوانان وجود داشته باشد

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روحیه دکتر کاظمی آشتیانی باید در تمام جوانان و دانشمندان ما وجود داشته باشد، گفت: تاکید رهبری در موارد بسیاری بر این است که آموزش و پرورش برای تربیت نسل آینده باید از افرادی نظیر دکتر کاظمی آشتیانی الگو سازی کنند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر علیرضا عباسی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دستاوردهای زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار و رئیس سابق پژوهشگاه رویان تاکید کرد: یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی، بها دادن به علوم نوین و دانش جدید بود. یکی از علومی که برای ما در دنیا اقتدار آفرین بوده، موضوع سلول‌های بنیادین است که مرحوم کاظمی آشتیانی تقریباً پیش از دهه  ۸۰ با جمعی محدود و امکانات بسیار محدودتر شروع به کار کردند و کار را به جایی رساندند که در همان سال‌های آغازین ایران جایگاه سوم یا چهارم در حوزه سلول‌های بنیادین را در دنیا از آن خود کرد.

وی افزود: کسب جایگاه برتر در حوزه سلول‌های بنیادین نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با دستان خالی و امکانات حداقلی به شرط وجود عزم و اراده، کار را انجام دهیم؛ این موضوع به مردانی نیاز دارد که خودشان به مسیر اعتقاد داشته باشند و آقای کاظمی آشتیانی از این افراد بود؛ او بر این باور بود که اگر اعتقاد به مسیر وجود داشته باشد و افراد با عزم و اراده جهادی پیش بروند، می‌شود بر نبود امکانات غالب شد و مسیر را پیش برد.

این نماینده مردم کرج در مجلس با تاکید بر اینکه این روحیه باید در تمام جوانان و دانشمندان ما وجود داشته باشد، گفت: امکانات باید فراهم باشد اما می‌شود با حداقل امکانات به شرطی که دغدغه وجود داشته باشد، مسیر پیشرفت را طی کرد.

عباسی در ادامه با اشاره به بیانات رهبری درباره دکتر کاظمی آشتیانی عنوان کرد: تاکید رهبری در موارد بسیاری بر این است که آموزش و پرورش برای تربیت نسل آینده باید از افرادی نظیر دکتر کاظمی آشتیانی الگوسازی کنند تا جوانان و نوجوانان ما از ابتدا یاد بگیرند که باید با این طرز فکر و روحیه رشد کنند؛ اگر این روحیه وجود داشته باشد، ما می‌توانیم در جنگ مقابل تمام دنیا پیروز شویم و بر محدودیت‌های عرصه علمی فائق آییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا