نقش بی بدیل سعید ایران در حفظ بنیان خانواده ایرانی

مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور بانوان و رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی این نهاد نقش بی بدیل زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی و تلاش ارزنده او برای درمان ناباروری و حفظ بنیان خانواده را بی بدیل دانست و گفت: اعطای حس زیبای مادری به بیماران و گرما بخشیدن به کانون خانواده ها، نتیجه اخلاص و صفای باطنی زنده یاد کاظمی آشتیانی بود.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر نجمه یزدان فر مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور بانوان و رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی این نهاد، در آستانه هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر «سعید کاظمی آشتیانی» بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول های بنیادی در ایران، مطلبی به رشته تحریر در آورده که متن آن را در زیر می خوانید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هفته جاری، یکی از پرمناسبت ترین ایام در تقویم ملی و بین المللی است. جا دارد آغاز سال نو میلادی را به پیروان آزاده حضرت عیسی مسیح(ع) تبریک بگویم بویژه آنان که اگر نگوییم جلوتر، همراه مسلمانان آزاده دنیا در کنار ملت مظلوم فلسطین ایستاده و اشغالگری و جنایات ضد بشری اسرائیل را محکوم می کنند.

میلاد پر از نور و برکت سیده النساء العالمین، حضرت صدیقه طاهره ام ابیها، فاطمه زهرا سلام الله علیها را به همه مسلمانان جهان، به ویژه بانوان فهیم، علیم و ولایتمدار ایران عزیز اسلامی و همکاران عزیزم در جهاددانشگاهی تبریک عرض می کنم.

در این ایام به مناسبت برگزاری همایش سعید ایران و بزرگداشت مقام علمی جهادگر فقید زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی سخن از شخصیت او و ارزش علمی فعالیت های ارزشمند او بسیار گفته شد، از او و نبوغ علمی اش، مدیریت پرتلاش، قاطع و بی نظیرش، اخلاص و تعبّدش، توکل و شجاعتش، فروتنی و افتادگی اش گفته شد، که قطعا این توان علمی، تخصصی و مدیریتی جز با اخلاص و خداباوری شکوفا نمی شد و چنین بابرکت نبود. به قول حضرت حافظ:

من به سرمنزلِ عَنْقا نه به خود بُردم راه

قطعِ این مرحله با مرغِ سلیمان کردم

نقش مستوری و مستی نه به دستِ من و توست

آن چه سلطانِ ازل گفت بکن، آن کردم

صبح‌خیزی و سلامت طلبی چون حافظ

هر چه کردم همه از دولتِ قرآن کردم

 و جا دارد در ایام ولادت بزرگ بانوی هستی، از نقش بی بدیل این دانشمند عزیز و تلاش ارزنده او برای درمان ناباروری و حفظ بنیان خانواده قدردانی کنیم. یقین دارم اعطای حس زیبای مادری به بیماران و بخشیدن رونق و صفا و لذت شنیدن صدای خنده و شیرین زبانی های کودک و گرما بخشیدن به کانون خانواده ها، نتیجه اخلاص و صفای باطنی اوست که بنا به شهادت همکارانش پیشرفت علمی و به نتیجه رسیدن فعالیت هایش در همه مراحل را با نذر صلوات از خداوند متعال طلب می کرد.

و چه زیباست که اینک در ۴۳امین سال تاسیس نهاد انقلابی جهاددانشگاهی، آمار فرزندان متولد شده در پژوهشگاه رویان، از ۴۳ هزار تولد عبور کرده است و جالب تر اینجاست که زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی، جوان دانشمند انقلابی که به حق بانی این شادی ها محسوب می شود تنها یک بهار بیش از ۴۳ سال را تجربه کرد.

چه عمر کوتاه و پر برکتی و چه افتخار بزرگی که رهبر فرزانه انقلاب، مقام معظم رهبری او را با عباراتی مانند «جوان پاکباخته‌ی مؤمنِ فاضلِ کارآمد و مدیر حقیقتاً انقلابی و مؤمن، دانشمند جوان بلندهمتی که از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی بود که آینده‌ی درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند» توصیف می کنند و در مورد او می فرمایند: «علت اینکه من به مرحوم سعید کاظمی اینقدر علاقه داشتم و الان هم در دلم و در ذهنم برای آن جوان عزیز، ارزش و جایگاه قائلم، همین است. حرکت او، نحوه‌ی کار او، مدیریت او، پیگیری او یک مجموعه‌ی کاملی بود از آن چیزی که آدم دوست می‌دارد و آرزو دارد.»

دعا می کنم خداوند این توفیق را به همه ما جهادگران و همه محققان و دانشمندان عزیز کشورمان بدهد که چون او مخلص و خدایی و مفید زندگی کنیم و عاقبت بخیر و خوشنام دنیا را بدرود گوییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا