کشت 2000 هکتار گیاه دارویی در همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان این استان را خاستگاه گیاهان دارویی دانست و گفت: ۲۰۰۰ هکتار گیاه دارویی در دیمزارهای همدان کشت می‌شود.

رضا بهراملو با بیان اینکه استان همدان خاستگاه گیاهان دارویی بوده است، اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی حرکتی طبیعت محور است به همین منظور کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم به وسعت ۲۰۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری کشاورزان بیش از این میزان محقق شود چرا که علاوه بر افزایش تولید، جنبه اقتصادی نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه کشت در اراضی دیم و اراضی آیش مصرف کم آب و ارتقاء بهره‌وری را در پی دارد، اضافه کرد: برنامه‌های ترویجی تحول‌گرا در مباحث کاربردی و در زمان خاص خود از ضروریات است.

بهراملو برنامه انتقال یافته‌های تحقیقاتی را ترویج با رویکرد کاربردی و خروجی محور دانست و گفت: در کشاورزی امروز باید از مؤلفه‌هایی چون دانش‌بنیان بودن، استفاده از نقشه‌ راه کشاورزی و یاوران تولید بهره برد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از تجربه کشاورزان نمونه و پیشرو ارتقاء بهره‌وری ایجاد می‌کند چرا که تجربیات صاحبان ایده در بخش کشاورزی و عرصه تولید، در مزارع استان تسری پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه اجرای الگوی کشت نیز با قوت در حال پیگیری است، گفت: به محض اختصاص بودجه الگوی کشت در استان عملیاتی می‌شود به طوری که آیش زرد در طرح الگوی کشت به آیش سبز بدل شود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۳ پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده است، اضافه کرد: با اجرای الگوی کشت دنبال استفاده از حداکثر ظرفیت تولید هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا