ارزیابی شرکت‌های متقاضی در پارک فناوری آذربایجان‌شرقی

پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک‌ علم و فناوری آذربایجان شرقی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری جهت بررسی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، فرآیند ارزیابی شرکت‌های متقاضی توسط پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

سعید جعفری راد ضمن اشاره به آیین‌نامه جدید ارزیابی و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، گفت: بر اساس تغییرات جدید در نظام ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، صنعتی شریف و سیستان و بلوچستان به عنوان ۵ پارک علم و فناوری در میان ۵۴ پارک کل کشور جهت ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا انتخاب شدند.

وی افزود: در این راستا جهت توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و همکاری مشترک با پارک‌های علم و فناوری به عنوان نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری و فناوری در کشور، تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه تخصصی ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی امضا شد.

جعفری راد یادآور شد: مطابق این تفاهم‌نامه تأیید صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا توسط پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی انجام می‌گیرد و شرکت‌های نوآور و فناور برای ارزیابی باید از طریق معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه جدید، «شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا» شرکت‌های فعال در حوزه تحقیق، طراحی و توسعه کالاها و خدمات فناورانه هستند که هنوز از نظر کسب و کاری و اقتصادی به بلوغ کافی دست پیدا نکرده‌اند، حداقل یک محصول در مقیاس نمونه آزمایشگاهی، مشروط به دارا بودن تمامی معیارهای ماده ۱ آیین‌نامه، ساخته و ارائه کرده‌ باشند و درآمد عملیاتی آن‌ها در آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت کمتر از ۵۰ میلیارد ریال باشد.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، از این پس صلاحیت دانش‌بنیان‌های نوپا توسط پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، به عنوان یکی از ارزیابان شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا