موافقت با ایجاد پردیس مشترک علم و فناوری در سمنان

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد نخستین پردیس مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری کشور در پارک دانشگاه سمنان موافقت کرد.

داود مداح روز یکشنبه به رسانه ها افزود: در پی تفاهم‌نامه منعقدشده بین پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان و با پیگیری‌ها و حمایت‌های مسوولان استان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس ماده ۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان با ایجاد پردیس علم و فناوری مشترک پارک و شرکت شهرک ها موافقت کرد.

وی با بیان اینکه این پردیس نخستین پردیس مشترک شرکت شهرکهای صنعتی و پارک های علم و فناوری در کشور است، گفت: پردیس مشترک فناوری به مساحت ۴۰ هکتار و زیر بنایی بالغ بر ۲۴ واحد ۲۰۰ مترمربعی با تامین کلیه زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی سمنان قرار دارد و به منظور استقرار و بهره‌برداری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در نظر گرفته شده و آماده فعالیت و استقرار فناوران است.

وی افزود: شرایط و نحوه واگذاری فضا بر اساس تفاهم صورت‌گرفته با شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و برای فناوران مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در شهرهای سمنان، مهدیشهر، شهمیرزاد و منطقه ویژه اقتصادی سمنان پیش‌بینی شد.

ارتقای جایگاه علمی استادان دانشگاه سمنان

دبیر هیات ممیزه دانشگاه سمنان نیز گفت: در چهارمین و پنجمین جلسه هیأت ممیزه این دانشگاه از دوره هشتم ۶ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان به مراتب استادی و دانشیاری رسیدند.

فرشاد ورامینیان خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های انجام‌شده حمید مسجدسرایی عضو هیات علمی دانشکده علوم انسانی و سیاوش طالع پسند عضو هیات علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان، به مرتبه استادی رسیدند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسات با ارتقای مسعود محمودی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک، سعیده نعیمی عضو هیات علمی آموزشکده دامپزشکی، محمدحسین صابری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و مهدی موسوی کمازانی عضو هیات علمی پردیس علوم و فناوری های نوین دانشگاه سمنان به مرتبه دانشیاری موافقت شد.

دانشگاه سمنان هم اکنون دارای بیش از ۳۸۱ عضو هیات علمی است که از این تعداد ۵۰ نفر با مرتبه استادتمام، ۱۲۷ نفر با مرتبه دانشیار، ۱۷۷ نفر با مرتبه استادیار و ۲۷ نفر با مرتبه مربی به تدریس اشتغال دارند.

نام ۲۱ پژوهشگر این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی منتشرشده در پایگاه علمی Elsevier در میان دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

دانشگاه سمنان ۱۳۵۳ پایه‌گذاری شد و سال آینده جشن ۵۰ سالگی و سابقه نیم قرن فعالیت دانشگاه است. ۸۵۰ عضو هیات علمی ثابت و حق‌التدریسی در دانشگاه سمنان وظیفه آموزش به ۱۴ هزار دانشجو را ایفا می‌کنند.

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه سمنان یک استاد به ازای ۳۱ دانشجو است و ۲۵۳ اختراع از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت شد.

استان ۷۰۰ هزارنفری سمنان بیش از ۷۰ هزار دانشجو دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا