تجلیل از برگزیدگان جشنواره های خوارزمی و کاظمی آشتیانی

نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی و چهارمین دوره جشنواره علمی پژوهشی طرح شهید کاظمی آشتیانی برگزار شد.

 به گزارش سیناپرس از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی و چهارمین دوره جشنواره علمی پژوهشی طرح شهید کاظمی آشتیانی طی مراسمی با تجلیل از برترین‌های استانی در پژوهشرای دانش اموزی برازنده مقدم یزد خاتمه یافت.

«محمدکاظم رحیمی‌نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد امروز پنجشنبه ۷ دی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و سردار شهید سلیمانی که برای اعتلای پیشرفت و امنیت کشورمان تلاش کردند، گفت: امروز شخصیتهایی مانند شهید کاظمی آشتیانی به عنوان الگوی دانش اموزان هستند.

وی افزود: در چهار دهه گذشته با وجود این که در هشت سال جنگ تحمیلی، بیشترین تحریم‌ها و بیشترین مشکلات بر کشورمان تحمیل شد ولی جایگاه کشورمان از رتبه‌های ۱۱۵ و ۱۱۶ در رشته‌های مختلف به رتبه‌های چهارم، هشتم و در برخی رشته‌ها نیز رتبه شانزدهم جهانی رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مردم کشورمان تلاش و همت کردند که کارهایی نشدنی را شدنی کنند و مسائلی که روزگاری جزو رویاهای ما بود را با هم افزایی و اراده جمعی و باور مثبت نسبت به دین و جامعه و خودشان تحقق ببخشند و در حالی که تصور می‌شد تحقق آنها سالیان درازی به طول خواهد انجامید، فاصله دستیابی به آنها را کم کردند.

وی با تاکید بر تناسب این میزان هم افزایی با زمان دستیابی و تحقق اهداف پیش بینی شده، عنوان کرد: مردم یزد به رغم محدودیتها و منابع محدود، با همت عالی و اندیشه ورزی و عقلانیت مبتنی بر تدین و دین باوری توانستند تمدنی را شکل دهند که امروز به عنوان یک نشان برتر در کشور شناخته می شود.

رحیمی نژاد این تفکر را ریشه گرفته در گذشته نیز دانست و گفت: امروز ما میراث دار این تفکر و همت عالی و همکاری برای آبادانی این سرزمین  هستیم و باید این جایگاه را حفظ و ارتقا بخشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا