دکتر کاظمی آشتیانی نمونه بارز یک مدیر تراز انقلاب است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی شهید بهشتی به مناسبت فرارسیدن هجدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران بیان کرد: این جهادگر فقید و شخصیت محبوب نمونه بارز یک مدیر تراز انقلاب اسلامی است و رویان امروز یکی از نمادهای پیشرفت ایران اسلامی است.

 دکتر کمال خدایی رئیس سازمان جهاددانشگاهی شهید بهشتی در گفت و گو با روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی شهید بهشتی  در رابطه با شخصیت این جهادگر فقید گفت: زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی هم اهل علم و عمل بود و هم اهل ورزش و ادبیات، هم اهل دور اندیشی بود و هم اهل کار گروهی، انسانی شجاع و سخت کوش که به مرد میدان های سخت مشهور شد و با همین شجاعت و سخت کوشی و کنار زدن موانع و روحیه آینده نگری ای که داشت توانست موسسه رویان را به یکی از سازمان های علمی پیشرو در دنیا معرفی کند.

خدایی در ادامه با تشبیه شخصیت دکتر کاظمی آشتیانی به شهید چمران، گفت: زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی نقشه راه توسعه، پیشرفت و تعالی را برای جهاد دانشگاهی و تمام مراکز تحقیقاتی ایران ترسیم کرده است. ایشان مدل مفهومی مدیریت جهادی و ترکیب ایمان، اعتقاد و علم را سالها پیش بصورت عملی و کاربردی ارائه کرده است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی شهید بهشتی ادامه داد: جهاددانشگاهی  در حال برنامه ریزی و تهیه سند تحول است که الگویی کاملا بومی و از بدنه خود جهاد دانشگاهی پیش رو دارد که می تواند به عنوان چراغ راه تحول و تعالی سازمانی، مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: دکتر کاظمی آشتیانی با توان علمی بالایی که داشت می‌توانست در هر نقطه ای از دنیا و بهترین موسسات علمی و پزشکی دنیا فعالیت کند ولی ایشان این کار را نکرد و با روحیه جهادی و بکارگیری جوانان نخبه کشور، رویان را بنیان نهاد که در دنیا سرآمد شد. تجربه نگاری و آشنایی جوانان با اندیشه های این دانشمند فرزانه، مسیر رشد، خودباوری، سخت کوشی و پیشرفت را برای  ایران اسلامی به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا