مولدسازی روستاها با توان نخبگانی در یزد

سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد گفت: امید است طرح‌هایی که نخبگان در حوزه روستا ارائه می‌دهند با حمایت دفتر روستایی استانداری، منشا برکت برای روستاها باشد.

به گزارش  سیناپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی برای اجرای طرح‌های نخبگانی در روستاها با حضور سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد و مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد برگزار شد.

در این نشست، حسین صالحی وزیری؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان به بیان ظرفیت‌ها و توان نخبگان استان پرداخت و گفت: برای توسعه کشور باید از پتانسیل فرهیختگان و نخبگان بهره برد.

وی افزود: امید است طرح‌هایی که نخبگان در حوزه روستا ارائه می‌دهند با حمایت دفتر روستایی استانداری، منشا برکت برای روستاها باشد.

صالحی وزیری ادامه داد: مولد بودن و اثرگذاری روستاییان در روستاها نیز باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و توان‌افزایی توسط نخبگان محقق شود.

محمد حسین طالبی؛ مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد نیز ضمن تبیین وظایف این دفتر، اظهار داشت: برای توسعه روستاها تاکنون اقدامات ارزشمندی توسط این دفتر صورت گرفته که البته نیاز است این اقدامات با حضور نخبگان و مخترعان استان توسعه و تعمیق پیدا کند.

وی ضمن تأکید بر لزوم اشتراک ظرفیت‌های درون‌استانی برای توسعۀ روستایی، حضور فعال نخبگان در فرایند آموزش به روستاییان را امری ضروری برشمرد و یادآور شد: ایجاد مرکز پشتیبان برای تبیین و اولویت‌بندی طرح‌های روستایی و همچنین حضور نخبگان در رویدادهای مرتبط و برنامه‌ریزی برای ایجاد شبکه مردمی نخبگانی، از اقدامات مهمی است که در مسیر توسعۀ روستا باید به آن توجه کرد.

در ادامه این نشست، طرح‌های مختلفی با عناوین تولید انار هسته نرم زودرس مقاوم در برابر آفات، تولید جوجه‌های برتر بلدرچین برای درآمدزایی بیشتر در روستاها، تولید سرم چوب حاوی عناصر درخت، تولید مشعل هوشمند با باتری برای پیشگیری از سرمازدگی درختان در زمستان، پرورش ماهی تیلاپیا، مکمل غذای طیور، راه اندازی تولیدی زیور طلا و جواهر سبک دانش‌بنیان توسط نخبگان و مخترعان ارائه و مقرر شد دفتر امور روستایی استانداری طرح‌های مذکور را ارزیابی و نتیجه را به بنیاد نخبگان استان یزد اعلام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا