فراخوان سوم اعتبار مالیاتی طرح های تحقیق و توسعه

فراخوان سوم اعتبار مالیاتی طرح های تحقیق و توسعه در موضوعات اولویت‌دار از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام شد.

جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اعلام  فراخوان سوم اعتبار مالیاتی طرح های تحقیق و توسعه در موضوعات اولویت‌دار افزود: در راستای حمایت­های اعتبار مالیاتی بند ب ماده 11 قانون جهش تولید دانش‌بنیان و با هدف تشویق تحقیق و توسعه در موضوعات اولویت­‌دار ملی و بخش‌های مزیت ­آفرین، تصمیم به برگزاری فراخوان دریافت­های طرح­های تحقیق و توسعه با محوریت مسائل فناوری و اولویت­‌های کشور گرفته شد.

وی افزود: در این فراخوان، موضوعات با ارزبری بالا، حساسیت و گلوگاهی­ بودن در زنجیره تأمین، فناوری ­­های پلتفرمی، نوظهور و پیشران در حوزه بهره­ وری تولید و کاهش مصرف انرژی از طریق ستادهای توسعه فناوری و ستادهای توسعه اقتصاد دانش­ بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان رئیس جمهور مورد توجه قرار دارد و شرکت‌هایی که برنامه تحقیق و توسعه در زمینه موضوعات اولویت‌دار ذکر شده دارند، با تعریف پروژه ذیل این عناوین پس از ارزیابی از مزیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برخوردار شده و هزینه­ کرد تحقیق و توسعه آنها از مالیات بر درآمد شرکت کسر می شود.

همچنین قرار شده ارزیابی پروژه­ های پیشنهادی به صورت تسهیل و تسریع ­شده انجام گیرد. شرکت­ های متقاضی تا تاریخ 20 دی ماه می­ توانند با مراجعه به سامانه برنامه اعتبار مالیاتی به نشانی etebar14.ir پروژه ­های پیشنهادی خود ذیل موضوعات اولویت ­دار اعلامی را تعریف و ارسال کنند.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی با اشاره به جزئیات طرح­ های اولویت‌دار تحقیق و توسعه عنوان کرد: این پروژه­ ها در حوزه ­های مختلف در هفت دسته تقسیم شده ­اند و تلاش بر آن است هر سال به تعداد این پروژه ها افزوده شود.

وی در پایان این حوزه‌ها را «برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستمهای خودکار»، «دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان»، «زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی»، «ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته»، «مواد پلیمری و شیمیایی»، «مواد فلزی و سرامیکی و فرآیندهای متالورژی» و «اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای» عنوان کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا