سهام دولت در پتروشیمی هگمتانه تعیین تکلیف شود

استاندار همدان با بیان اینکه مشکل پتروشیمی هگمتانه به اختلاف داخلی برمی‌گردد، گفت: سهام ۳۵ درصدی دولت در پتروشیمی هگمتانه تعیین تکلیف شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان، اظهار‌ کرد: باتوجه به نظر کارشناسی 10 درصد از 850 میلیارد ریال تسهیلات و 500 میلیارد ریال تعهدات و ال سی (اعتبار اسنادی) انجام و باقیمانده نیز ظرف یک سال در چهار قسط توسط پتروشیمی هگمتانه تسویه شود.

وی افزود: هرآنچه در توان داشتیم برای حل مشکل پتروشیمی هگمتانه چنانچه گفته شده بود تامین خوراک است به کار بردیم، دولت تمام حمایت خود را کرده، اما لازم است مدیران مجموعه و سهامداران نیز اقداماتی انجام دهند.

استاندار همدان، تاکید کرد: در حال حاضر هزار و 300 تُن از وعده 2 هزار تنی خوراک پتروشیمی که توسط وزیر وعده داده شده بود تامین شده است.

قاسمی‌فرزاد، گفت: برای حل مشکل پتروشیمی یک راه وجود دارد یا مالک کل سهام را بخرد و یا شریک پیدا کند تا سهم دولتی تعیین تکلیف شود.

به گزارش سیناپرس و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، وی ادامه داد: در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بیشترین وقت و زمان را برای موضوعات مربوط به پتروشیمی هگمتانه صرف کردیم و اگر نیاز باشد همان گونه که کارکنان اتوبوسی جلوی استانداری تحصن می‌کنند ما نیز با مجموعه مدیران استان اتوبوسی به دیدار وزیر می‌رویم تا مشکل برطرف شود.

وی همچنین به لزوم استفاده از کارشناسان مشاور در طرح‌های تولیدی و کشاورزی، عنوان کرد: به سود رساندن سرمایه نیازمند علم و تخصص است و‌ نبود نیروی متخصص در کنار عدم توجه به نیروی انسانی به این کار صدمه جدی وارد می‌کند.

استاندار همدان همچنین خواستار توجه جدی به بهداشت محیط کار به ویژه در بین گلخانه‌های استان شد و بیان کرد: برای جلوگیری از ورود هرگونه آلودگی به محیط گلخانه‌ها لازم است به نکات بهداشتی و تردد افراد متفرقه اهمیت ویژه‌ای داده شود.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا