ایجاد آکادمی مشاغل نوظهور در دانشگاه آزاد

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات از راه‌اندازی آکادمی مشاغل نوظهور در آینده نزدیک در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: اقدامات خوب و ارتباطات مؤثری با سازمان‌های کشور برای حمایت از طرح‌های پژوهشی استادان، دانشجویان و محققان واحد علوم تحقیقات، انجام شده است.

به گزارش سیناپرس به نقل از واحد علوم و تحقیقات، مراسم هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با حضور دکتر جمشید صباغ‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات جمعی از مسئولان، استادان و دانشجویان برگزار شد.

صباغ‌زاده در این مراسم با بیان اینکه رویدادهای پژوهشی باید با رویکرد حل مسئله و پاسخگویی به نیازهای جامعه برگزار شود، گفت: هدف اصلی طرح‌های پژوهشی در کشور باید حل مسائل باشد، پژوهش‌های استادان و دانشجویان نباید صرفاً در چهارچوب مقالات علمی بروز کند. باید بهره‌مندی از تحقیقات علمی و پژوهشی در کشور محسوس باشد. رویکرد عملیاتی این تحقیقات، منجر به پیشرفت و توسعه یافتگی کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرهای کوچک نیز شاهد بروز طرح‌های پژوهشی بسیار خوبی از طرف استادان و دانشجویان هستیم که این مایه مباهات است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر توجه ویژه دانشگاهیان به علوم بنیادین افزود: علوم بنیادین اقتدارآفرین است و منجر به خدمت به بشریت می‌شود. نباید از این علوم غافل شد. توجه به علوم بنیادین باید در چهارچوب کاربردی شدن و در راستای منافع کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه کنجکاوی علمی منجر به مقتدر شدن کشورها و تولید ثروت برای ملت‌ها می‌شود، تصریح کرد: هر اقدامی برای نگهداشت و حمایت از نخبگان کشور، قابل تقدیر است و باعث می‌شود چراغ تحقیقات و پژوهش در دانشگاه، پر نور به حیات خود ادامه دهد.

*تاسیس مرکز تحقیقات خودرو و آکادمی مشاغل نوظهور در واحد علوم و تحقیقات

رضا رادفر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم، با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه پژوهشی این واحد دانشگاهی، گفت: طی سال گذشته شاهد ارتقاء کمی و کیفی پژوهشی در واحد علوم وتحقیقات بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه فعالیت‌های پژوهشی در واحد علوم و تحقیقات، منطبق بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و مبتنی بر تقاضا محور بودن آنها، انجام شده است، ادامه داد: برگزیده شدن واحد علوم و تحقیقات در ۸ حوزه پژوهشی در جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی، تاییدی بر این ادعا است.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات افزود: تمرکز و جذب خوبی در حوزه قراردادهای برون دانشگاهی صورت گرفته و تفاهم‌نامه‌های موثری در این راستا منعقد شده است. در واحد علوم و تحقیقات توجه ویژه‌ای به انتشارات علمی وجود دارد. هم اکنون ۴۲ نشریه علمی در این واحد فعال است. همچنین ۱۴ مجله علمی و پژوهشی ارتقاء رتبه داشته‌اند.

وی به انتشار ۴۵۰۰ مقاله اسکوپوس و ۶ هزار مقاله داخلی در این واحد دانشگاهی، در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: دو مرکز تحقیقات فناوری‌های کوآنتومی و هوش مصنوعی در واحد علوم و تحقیقات تاسیس و در حال حاضر فعال هستند. طی سال گذشته شاهد جهش و رشد در حوزه ثبت پتنت و اختراع در این واحد بوده‌ایم.

رادفر به فعالیت مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات و استقرار واحدها و هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در این مرکز اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های مرکز رشد نشان از جهت‌گیری صحیح علمی و پژوهشی با تأکید بر نگاه توسعه‌ای در واحد علوم و تحقیقات است.

وی از راه‌اندازی آکادمی مشاغل نوظهور در آینده نزدیک در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: اقدامات خوب و ارتباطات مؤثری با سازمان‌های کشور برای حمایت از طرح‌های پژوهشی استادان، دانشجویان و محققان واحد علوم تحقیقات، انجام شده است.

به گفته وی، با همکاری صورت گرفته میان واحد علوم و تحقیقات و خودروسازی سایپا، در آینده نزدیک شاهد تاسیس مرکز تحقیقات خودرو در این واحد دانشگاهی خواهیم بود.

در حاشیه این مراسم از پژوهشگران برتر واحد علوم و تحقیقات تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا