جایگاه استان همدان از نظر سرمایه‌گذاری مطلوب نیست

رئیس کمیسیون بانکی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی همدان گفت: جایگاه استان از حیث سرمایه‌گذاری مطلوب نیست و مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه استان نبوده و ساز و کار ملی و فراملی داشته که متأثر از بخش‌های ارتباطی ما با دنیاست.

منوچهر رضایی در سومین جلسه کمیسیون بانکی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی همدان، با اشاره به اینکه استان‌های کشور در چند سال اخیر از لحاظ سرمایه‌گذاری داخلی متفاوت عمل کرده‌اند، افزود: میزان سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف براساس نگاه مجموعه دیوان سالار، روحیه و فرهنگ مردم آن منطقه و وجود مدیران در سطح ملی متفاوت است که باید اقدامات مؤثری در راستای اصلاح نگرش‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شاکله اقتصاد یک کشور را از بُعد سرمایه‌گذاری می‌توان سنجید، گفت: توسعه، حرکت و پویایی در کشور به دنبال ایجاد فرصت‌هایی برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار فراهم می‌شود.

رضایی با اشاره به وجود پتانسیل‌های فراوان در کشور برای سرمایه‌گذاری، افزود: با وجود پتانسیل‌های فراوان در کشور، محدودیت‌های تحمیل شده از خارج از کشور موجب ایجاد شرایط محدود در سرمایه‌گذاری شده است.

رضایی تصریح کرد: ایجاد تحول و تحرک در استان موضوع حائز اهمیتی است که مسئولان و مدیران دستگاه‌های استان به ویژه استاندار همدان نیز بر آن تأکید داشته و آمادگی خود را برای حفظ و نگهداری واحدهای موجود و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری استان و همکاری مطلوب با اتاق بازرگانی اعلام داشته‌اند.

وی در بخش دیگری با اشاره به سیاست‌های انقباضی بانک‌ها، اظهار کرد: بانک‌ها با سیاست‌های انقباضی که در پیش گرفته‌اند، حتی تسهیلات با نرخ ۲۳ درصد را نیز به واحدهای تولیدی پرداخت نمی‌کنند که اگر مشارکت بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان صورت نگیرد نمی‌توان کاری از پیش برد که این موضوع در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شده است.

رضایی بروکراسی اداری در اخذ استعلام از ادارات برای دریافت مجوزها را بسیار زمان‌بر دانست و افزود: استعلام برای دریافت مجوز از ۱۷ دستگاه باید انجام ‌شود که گاهی یک فرد باید ۲۴ ماه برای دریافت استعلام زمان صرف کند که پس از آن نیز گاهی منجر به اخذ مجوز نمی‌شود که برای حل این مشکل باید راهکارهایی اندیشیده شود.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا