برگزاری نشست تخصصی بودجه‌ریزی در جهاددانشگاهی

در نشست تخصصی بودجه‌ریزی در شبکه جهاددانشگاهی با اعلام تخصیص «سرانه رفاهی و سلامت» برای اعضای این نهاد، بحث «توانمندسازی و آموزش سرمایه انسانی» مطرح و در کنار آن مقرر شد تا یک درصد از درآمدهای هر واحد سازمانی صرف «نگهداری اموال و دارایی» شود.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست تخصصی «بودجه‌ریزی در شبکه جهاددانشگاهی» با حضور دکتر سید رضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی و دکتر کاوه لطفی کیا سرپرست اداره کل دفتر بودجه، تشکیلات و روش‌ها در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

دکتر آقا سیدی در این نشست تخصصی با اشاره به اینکه هیچ راه بدیلی برای حل مشکل وجود ندارد، مگر با گفت و گو و مذاکره گفت: بشدت نیازمند گفت و گو و درکنار هم بودن و دست به دست هم دادن برای گذر بین نسلی در جهاددانشگاهی هستیم.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی با اشاره به آخرین جلسه هیات امنا بیان کرد: در این جلسه تاکید کردم که هم اکنون یک پارادایم دوگانه‌ای در این نهاد داریم و برای گذر از این پیچ و تاب پیش‌رو نیازمند تغییر پارادایم هستیم .

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم بدون قبول مسئولیت کار های مهمی را انجام دهیم و پیش ببریم گفت: جهاددانشگاهی یک ماهیت متفاوتی است که باید به رسمیت شناخته شود.

دکتر آقا سیدی ادامه داد:اگر محیط ما را نمی خواهد به رسمیت بشناسد، باید با روحیه جهادی ای که داریم به خلق داستان های موفقیت برای خلق موفقیت های بزرگ بپردازیم.

وی با بیان اینکه در چله دوم انقلاب باید به خلق مسئولیت بپردازیم و مشکلات را از این کانال حل کنیم افزود:برای حل مشکلات و چالش هایی که با آن ها مواجه هستیم باید یک باز طراحی در نگرش‌ها و دیدگاه و شبکه ارتباطات و اتصالات خودمان رقم بزنیم.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم ظرفیت های  شبکه جهاددانشگاهی را از بین ببرند ادامه داد: با در ستاد نشستن نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد و برای آنها نیازمند اصلاح در نظامات موجود هستیم.

سرپرست اداره کل دفتر بودجه، تشکیلات و روش‌های جهاددانشگاهی نیز با اشاره به برگزاری این نشست تخصصی گفت: محیط پیرامونی جهاددانشگاهی در حال تغییر است و باید خودمان را با این تغییرات وفق دهیم. یکی از سازوکارهایی که می‌توانیم با کمک همدیگر در مقابل تغییرات محیط خودمان را تجهیز کنیم، تشکیل چنین جلساتی است.

دکتر لطفی کیا در ادامه گفت: با توجه به ضرورت ایجاد شبکه در مجموعه جهاددانشگاهی، نیاز است نظرات و پیشنهادات صف را ستاد به خوبی درک کند و بر اساس ان تصمیم گیری کند. به لطف همکاری و همراهی مدیران ستادی، می‌توانیم نظر روسا،معاونین، واحدهای سازمانی را داشته باشیم و بر اساس یک مدل هماهنگ امور بودجه ریزی را پیش ببریم.

سرپرست اداره کل دفتر بودجه، تشکیلات و روش‌های جهاددانشگاهی با اشاره به آغاز فرآیند پیش‌بینی منابع و مصارف سال 1403  اظهار کرد: این نشست تخصصی باهدف برطرف کردن ایرادات و شنیدن پیشنهادات و نقطه نظرات واحدهای سازمانی به‌عنوان صف شبکه جهاددانشگاهی تشکیل شد.

دکتر لطفی کیا در ادامه به ارائه مهم‌ترین سیاست‌ها و چهارچوب‌های مهم جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: در رابطه با توسعه سلامت و رفاه اعضای جهاددانشگاهی «سرانه رفاهی و سلامت» را برای اعضای جهاددانشگاهی در نظر گرفتیم. همچنین در خصوص نگهداشت سرمایه انسانی بحث «توانمندسازی و آموزش سرمایه انسانی» را مطرح کردیم که ما به ازای میانگین حقوق سالانه اعضای تمام‌وقت این نرخ تعیین می‌شود.

سرپرست اداره کل دفتر بودجه، تشکیلات و روش‌های جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: در رابطه با نگهداشت اموال و دارایی جهاددانشگاهی مقرر کردیم یک درصد از درآمدهای هر واحد صرف «نگهداری اموال و دارایی» این نهاد شود. همچنین سیاست‌های جدیدی را از منظر سیاست‌گذاری کلان شبکه جهاددانشگاهی در نظر داریم که از «حیث توسعه رفاه» بوده و آن را با شدت بیشتری پیش خواهیم برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا