اعطای جایزه دکتر صفی خانی به اساتید شاخص استان

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی گفت: روز دوشنبه ۴ دی ماه با حضور مسئولین استانی، در دانشگاه صنعتی اراک از جایزه مرحوم دکتر علیرضا صفی‌خانی رونمایی خواهد شد.

وحید طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای معرفی و الگوسازی و تکریم از نخبگان اثرگذار استان مرکزی در رشته‌های مختلف، آیین تکریم و بزرگداشت مرحوم دکتر علیرضا صفی‌خانی در دانشگاه صنعتی اراک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این آیین به پیشنهاد دکتر دهقانی فیروزآبادی، رئیس بنیاد ملی نخبگان بوده است گفت: بناست که در اردیبهشت ماه هر سال، به یک استاد برجسته از استان مرکزی که در زمینه‌های‌ علمی، پژوهشی، آموزشی و اخلاقی از درجات بالایی برخوردار است، این جایزه تقدیم ‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی اضافه کرد: برای این مهم، دبیرخانه‌ جایزه دکتر صفی‌خانی در بنیاد نخبگان استان تشکیل شده و هرساله توسط این دبیرخانه، استاد شاخص انتخاب می‌شود.

طهماسبی با تاکید بر اینکه مرحوم دکتر صفی‌خانی یک الگوی قابل دسترس برای اساتید جوان و دانشجویان است افزود: ایشان در سال ۱۳۸۶ در سن ۲۸ سالگی در سانحه تصادف در مسیر اراک به تهران فوت کردند ولی در همان دوران اندک جوانی، سوابق بسیار اثربخشی به جای گذاشتند.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی تصریح کرد: دکتر صفی‌خانی در سه مقطع تحصیلی دانشگاهی از دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی شریف و به عنوان استاد برتر و دانشجوی ممتاز زبانزد بود.

وی گفت: دکتر صفی خانی تخصصی بسیار ویژه در ارائه ایده‌های پژوهشی داشت و در صنایع دفاعی، نظامی و هسته‌ای، مدیر بود. از جمله سوابق ایشان، انجام طرح‌های تحقیقاتی در منطقه پارس جنوبی، مرکز هیدرولیک ایران خودرو، ساخت و تولید تجهیزات تحریمی کشور و مدیریت فنی در سازمان انرژی اتمی کشور است.

طهماسبی ادامه داد: دکتر صفی خانی از اساتید آموزشی بسیار ویژه بود و هرکدام از دانشجویان وی، اکنون از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور یا صاحبان برترین شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی با تاکید بر اینکه دکتر صفی‌خانی فردی با اخلاق و متدین و همسر و پدری بسیار خوب و مهربان بود گفت: او همچنین دارای مدال طلای کاراته دانشجویان کشور و مدرک ممتاز خوشنویسی نیز بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا