عزم مدیریت شهری صدرا در توسعه حمل و نقل عمومی و پاک

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا گفت: برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را به عنوان یک برنامه بلندمدت در حوزه حمل و نقل دنبال می کنیم.

به گزارش سینا پرس فارس، روح‌الله شجاعیان در نشست ویژه هفته حمل و نقل در جمع خبرنگاران، با اشاره به مشکلات این حوزه در شهر صدرا، به تشریح اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات حمل و نقل عمومی و پاک پرداخت.

شجاعیان با بیان اینکه مشکل بعد مسافت صدرا تا شیراز و کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل در شهر صدرا وجود داشت، افزود: با تغییر ساختاری و تقویت پایانه بزین و ناوگان حمل و نقل توسط شهرداری شیراز و صدرا توانستیم بخشی از این مشکلات را کمتر کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: با خرید و اضافه شدن ۱۶ دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی و ۲ دستگاه ون بخشی از این مشکلات مرتفع شده است.

او همچنین از ایجاد خط حمل و نقل مسافر از میدان سنگی صدرا به سمت میدان اطلسی با ۵ دستگاه مینی بوس ون خریداری شده خبر داد و گفت: این ون‌ها تا ماه آینده تحویل شهرداری صدرا شده و این خط حمل مسافر به شکل رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

شجاعیان؛ راه اندازی اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی در این شهر مورد توجه قرار داد و گفت: در جلسه هفته آینده این شورا با خودروسازان در تهران در خصوص تأمین اتوبوس‌های برقی، تلاش می‌کنیم به جای ناوگان دیزل از ناوگان برقی بهره‌گیری بیشتری کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود به طرح پلاکهای پستی هوشمند در شهر صدرا اشاره و اضافه کرد: با توجه به مغایرتهایی که در آدرس و کد پستی وجود داشت، این طرح با همکاری با اداره پست انجام می شود، تا در صورت بروز هر گونه مشکل اورژانسی و حوادث با ارائه یک کد ۱۰ رقمی، دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادگر به سرعت به محل رسیده و خدمت سریع‌تری ارائه شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا همچنین با اشاره به وجود کد QR در این پلاک‌ها گفت: با اسکن این بخش می‌توان به شکل مستقیم به آدرس مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

شهردار صدرا نیز در این نشست، یکی از مهم‌ترین موضوع مدیریت شهری در همه شهرها را حمل‌ونقل و ترافیک دانست و ابراز امیدواری کرد در جهت بهبود شرایط زندگی شهروندان که متاثر از حمل‌ونقل و ترافیک است، کارهای مهمی انجام شود.

مجتبی پارسایی افزود: اگرچه نمی‌توان گفت همه مشکلات بر طرف شده، اما گام‌های خوبی برداشته شده و اثرات محسوس و مثبت این تغییرات و اصلاحات، ظرف دو ماه آینده برای شهروندان قابل مشاهده خواهد بود.

او همچنین، پروژه اتصال صدرا به شیراز از طریق خط حمل و نقل ریلی و مترو را به عنوان یکی از برنامه‌های بلند مدت مجموعه مدیریت شهری صدرا، عنوان کرد و گفت: شهر صدرا در افق ۱۴۰۵ به یک کلان‌شهر در مجاورت شهر شیراز مبدل می‌شود.

پارسایی در خصوص وضعیت پیاده‌روهای شهر صدرا نیز گفت: برنامه سه ساله برای برطرف کردن نواقص پیاده‌رو و آسفالت معابر داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا