لزوم بررسی عدم تمایل جوانان برای ازدواج

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نزدیک به ۱۴ میلیون جوان در سن ازدواج در کشور وجود دارد که به دلایل مختلفی حاضر به ازدواج نیستند.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امروز یکم دی‌ماه، در خطبه‌های نمازجمعه شیراز با تأکید بر ضرورت ترویج ازدواج در میان جوانان، گفت: نزدیک به ۱۴ میلیون جوان در سن ازدواج در کشور وجود دارد که به دلایل مختلفی ازدواج نمی‌کنند.

خطیب جمعه شیراز اضافه کرد: در برخی از مطالعاتی که انجام گرفته، نزدیک به ۳۹ درصد از این جوانان گفته‌اند انگیزه ای برای ازدواج ندارند.

او در ادامه با بیان اینکه نداشتن پول، خانه و شغل تنها دلایل بی انگیزگی و عدم تمایل جوانان برای ازدواج نیست، افزود: از دهک‌های بالا هم جوانانی هستند که تن به ازدواج نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید داشت: برای هر یک از این جوانانی که به دلایل مختلف حاضر به ازدواج نیستند، باید راهکار مناسب ارائه کرد.

آیت‌الله دژکام یکی از کارکردهای خانواده را تأمین آرامش روانی عنوان و تصریح کرد: آرامش، راحت قلب و دل با تشکیل خانواده شکل می‌گیرد.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: ما اگر به خانواده و ازدواج اهمیت ندهیم، منجر به بروز برخی آسیب‌های اجتماعی شده که متاسفانه در گوشه و کنار جامعه ما نیز مشاهده می‌شود.

او همچنین، مسئولیت پذیری افراد را یکی از کارکرد‌های مهم خانواده برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم مسئولیت پذیری را که خیلی مهم است رواج دهیم یک راه آن، تشکیل خانواده است.

خطیب جمعه شیراز در بخشی از سخنان خود، با یادآوری اینکه ۵ دی ماه، روز ایمنی و ایمن‌سازی است، بر لزوم رعایت ایمن سازی و استاندارد‌های مصرف انرژی در ساخت و ساز‌ها و نظارت شهرداری‌ها و نظام‌مهندسی بر این دو تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا