رییس جهاددانشگاهی سمنان
دکتر کاظمی آشتیانی الگوی موفق برای تربیت نسل جوان

رییس جهاددانشگاهی سمنان با اشاره به این که دکتر کاظمی آشتیانی الگوی موفق و انقلابی برای تربیت نسل جوان، نخبه و انقلابی است، گفت: اعتقاد به آرمان های انقلاب و اعتماد به توان داخلی، دو ویژگی مهم و بارز دکتر کاظمی آشتیانی بود.
به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد رییس جهاددانشگاهی استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پژوهشگر و دانشمند فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی، افزود: ایشان یک الگوی موفق و انقلابی برای تربیت نسل جوان، نخبه و انقلابی است.

وی ادامه داد: اعتقاد به آرمان‌های اصیل انقلاب در حوزه های خودباوری، اتکا به توان داخلی، سرآمد شدن در حوزه های مختلف در منطقه و جهان، واگذاری امور به جوانان مؤمن و انقلابی، مطیع خدا و ولایت فقیه و رهبری معظم، زنده یاد کاظمی آشتیانی را به عنوان یک الگوی موفق و مؤثر جلوه می دهد.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان از زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی به عنوان نخبه علمی و پژوهشی کشور یاد کرد و گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز مرحوم کاظمی آشتیانی، رویکرد نخبه پروری وی بود که باید الگوی مدیران کشور باشد.

منصفی راد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج مستضعفین در سال 1393، گفت: ایشان در باب شخصیت مرحوم کاظمی آشتیانی فرمودند «ما در علم و تحقیق نخبه‌های برجسته‌ای داریم، مثل مرحوم کاظمی آشتیانی که این سلول‌های بنیادی و این تشکیلات عظیم را راه انداخت و انسان‌های زیادی را تربیت کرد.»

وی گفت: به واسطه خدمات ارزنده و ارزشمند این دانشمند فقید، جمهوری اسلامی ایران صاحب دستاوردهای بزرگ علمی، پژوهشی و تحقیقاتی شده است، پژوهشگاه رویان و سلول های بنیادی یکی از این دستاوردهای بزرگ است.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری دستاوردهای بزرگ و شاخص کشور را یادآور می شوند، از دستاوردهای علمی کشور در حوزه سلول های بنیادی نیز در کنار دستاوردهای بزرگ هسته ای، موشکی و… نام می برند و آن را مرهون تلاش ها و مدیریت جهادی مرحوم کاظمی آشتیانی می دانند.

منصفی راد افزود: به واسطه همین خدمات جهادگرانه، کشور ایران امروز در بسیاری از حوزه های علمی، پزشکی، پژوهشی و تحقیقاتی در دنیا جایگاه و رتبه ی ارزشمندی دارد و باعث خرسندی و رضایت همیشگی مقام معظم رهبری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دکتر کاظمی آشتیانی را یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی معرفی کردند که آینده درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند و در جایی نیز می فرمایند «حرکت او، نحوهٔ کار او، مدیریت او، پیگیری او، یک مجموعهٔ کاملی بود از آن چیزی که آدم دوست می‌دارد و آرزو دارد»

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: تمام ابعاد شخصیتی و کاری زنده یاد کاظمی آشتیانی، نحوه ی کار و پیگیری امور، مدیریت و همچنین تربیت نیروی انسانی و نخبه پروری آن جهادگر جوان و انقلابی باید برای مدیران امروز ما الگو و درس باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا