هسته‌های اندیشه‌ورز نخبگانی را تقویت کنید

استاندار یزد با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف گفت: برای تولید محتوای کارشناسی، تقویت هسته‌های اندیشه‌ورز و اندیشکده‌ها مد نظر قرار دارد.

به گزارش سیناپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مهران فاطمی استاندار یزد با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش های مختلف تصرح کرد: برای تولید محتوای کارشناسی، تقویت هسته‌های اندیشه‌ورز و اندیشکده ها مد نظر قرار دارد و در این زمینه تقاضا محور بودن تولید محتوا با استفاده از مجموعه های مردمی برای تولید گزارش های مستند بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، هرچند هم اکنون پایش ها از طریق دستگاه‌های متولی نیز صورت می گیرد.

وی با اشاره به رصدخانه فرهنگی استان گفت: این رصدخانه در قالب مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان به منظور پیگیری سند یزد نوین شکل گرفته است. رصدخانه فرهنگی موضوع جدیدی نیست، در قوای مختلف مراکز پژوهشی به منظور تولید محتوا برای تصمیم سازان ایجاد شده است، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری از گذشته بوده و هم اکنون نیز فعال هستند.

وی ادامه داد: حدود ۹۰ دبیرخانه، شورا و کارگروه در استان وجود دارد و با توجه به نیاز کارشناسی جلسات مختلف و مشغله مدیران ، نیاز است تا مباحث مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به صورت دقیق رصد شود تا شرایط موجود، مسیرهایی که طی شده و آنچه که استان را به وضعیت مطلوب می رساند، به صورت شفاف مشخص شود.

فاطمی

استاندار یزد گفت: برای تامین منابع مورد نیاز رصدخانه فرهنگی استان از اعتبارات پژوهشی استفاده می شود و این رصدخانه در جایگاه قانونی آن ذیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایجاد می شود تا ارتباطات مردمی و نخبگانی به صورت صحیح در آن شکل گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا