کاهش صدای موتورخانه کشتی‌ها با فناوری نانو

با همکاری چند شرکت و مرکز تحقیقاتی در کره‌جنوبی، قرار است از مواد دفع کننده صدا حاوی گرافن برای کاهش نویز در کشتی‌ها استفاده شود. گرافن با قابلیت جذب صدا و تبدیل آن به صورت‌های دیگر انرژی نظیر گرما و حرارت می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش صدا در اتاق موتور خانه کشتی و دیگر فضاهای پر سر و صدا ایفا کند.

شرکت اچ‌دی هیوندای هیوی اینداستریز (HD Hyundai Heavy Industries) اعلام کرد که با شرکت اچ‌دی کره شیپ‌بیلدینگ اند افشور اینجینیرینگ (HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering) و موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) و همچنین شرکت بی‌ان کمیکال (BN Chemical) که در نقاشی بدنه کشتی تخصص دارد، وارد همکاری مشترک شده است. قرار است در قالب این همکاری، از گرافن برای بهبود و ارتقاء کشتی‌ها استفاده شود.

به گفته این شرکت، این نوآوری اثرات استثنایی در کاهش ارتعاشات و به حداقل رساندن نویز در محفظه‌های کشتی نشان داده است.

این مواد دفع صدا، برای کاهش سر و صدا و ارتعاشات ایجاد شده توسط موتورها، پروانه‌ها و سایر ماشین آلات در کشتی‌ها طراحی شده است.

از نظر راهبردی، این فناوری را می‌توان در جاهایی مانند کابین‌ها و اتاق‌های موتور که اعضای خدمه در آن زندگی می‌کنند یا فعالیت‌های طولانی‌مدت در روز دارند، پیاده‌سازی کرد تا میزان نویز را به حداقل برساند.

گرافن با ویژگی‌هایی نظیر هدایت بالا، استحکام قابل توجه و خاصیت ارتجاعی شناخته می‌شود. هنگامی که از آن برای تولید مواد دفع‌کننده صدا استفاده می‌شود، گرافن با تبدیل کارآمد انرژی ارتعاشی به انرژی حرارتی و رها کردن آن به بیرون، خواص استثنایی را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا