بهره‌گیری از سیستم هوش مصنوعی در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شیراز گفت: بهره‌گیری از سیستم هوش مصنوعی در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته است.

رضا محمدیان در نشست خبری حمل و نقل با بیان اینکه بحث حمل‌ونقل زوایای مختلفی دارد، اما امروزه در موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مباحث نرم‌افزاری بیشتر مورد توجه است، اظهار کرد: بهره‌گیری از سیستم هوش مصنوعی در دستور کار شهرداری شیراز قرارگرفته است که در آینده، شهرداری با پیش‌بینی مناسب اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه بحث حمل‌ونقل عمومی متنوع و شامل اتوبوس، مترو و تاکسی است، گفت: در بخش مترو، فعالیت خط ۳ آغازشده و همچنین فاز اول خط ۴ هم‌زمان با سفر ریاست جمهوری کلنگ‌زنی شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شیراز راه‌اندازی اتوبوس برقی را یکی دیگر از محورهای مورد تأکید در سفر رئیس‌جمهور به فارس عنوان کرد و افزود: عملیات حفاری مسیر اتوبوس برقی آغازشده و باید گفت که حفاری از زیر معبر خیابان عبور می‌کند و در محدوده بافت نیست و هیچ‌گونه آسیبی وارد نمی‌کند.

محمدیان با یادآوری اجرای عملیات حفاری خط ۲ مترو، بیان کرد: امیدواریم در موعد تعیین‌شده، خط ۳ به بهره‌برداری برسد.
وی در خصوص ترافیک شیراز هم گفت: موضوع اصلی در کنترل ترافیک، شهروندان هستند و ازاین‌رو آموزش شهروندی، مهم‌ترین اصل کنترل ترافیک است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شیراز گفت: انتظار می‌رود دولت ورود خودرو‌های حمل‌ونقل عمومی را تسهیل و عوارض گمرکی را به صفر برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا