دکتر مسلمی نائینی در پاسخ به سیناپرس
ضعف تجاری سازی شرکت‌های دانش بنیان برطرف شود

رئیس جهاددانشگاهی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار سیناپرس در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار اظهار کرد: این شرکت‌ها با وجود خصوصیات مثبت، در تجاری‌سازی ضعف دارند که باید رفع شود و در این صورت آینده خوبی خواهند داشت و محصولات آنها قابلیت عرضه شدن در بازارهای داخلی و خارجی را دارد.

دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس‌ جهاد دانشگاهی در حاشیه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار در بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی بیان کرد: جهاد باید با حضور خود نشان دهد که زحمات چهل و سه ساله محققین، مهندسین، کارشناسان و فناوران بی‌نتیجه نبوده است.

او خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی زمانی نهال کوچکی بود و اکنون درختی تنومند با شاخ و برگ‌های فراوان است که هرسال نسبت به سال قبل موفق‌تر می‌شود.

مسلمی نائینی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه بحث فناوری‌های بزرگ مطرح است که جهاد دانشگاهی در تولید و انتقال فناوری‌ها فعالیت دارد و انتظارات زیادی از جهاد دانشگاهی می‌رود چرا که توانایی لازم را دارد.

او افزود: حمایت جهاد دانشگاهی در حوزه پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور جدی است تا شرکت‌ها بتوانند ایده خود را به محصول تبدیل کنند.

رئیس جهاددانشگاهی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که با همکاری با بخش خصوصی کار را پیش ببریم و در آینده تنها انتظار ما از دولت سهل‌ کردن ارتباطات بخش خصوصی با دولتی است.

مسلمی نایینی خبر داد: در روزهای اخیر کارهایی با بخش خصوصی انجام داده‌ایم که یکی از آنها خرید زمین‌ برای استفاده شرکت‌های خصوصی بود و جهاد دانشگاهی بیش از ۲۰۰۰ دارایی علمی دارد که باید آن را به محصول تبدیل کند و خداراشکر بخش خصوصی ما قدرتمند است و می‌توانیم از آن کمک بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: حفظ نخبگان کشور وظیفه بنیاد ملی نخبگان است، با این حال ما به این بنیاد اعلام کرده‌ایم که آماده توانمندسازی نخبگان با حمایت دولت هستیم،  یعنی به دانشجوی نخبه کمک ‌می‌کنیم که علم را به ایده تبدیل کند و نخبگان می‌توانند در این حوزه با کمک جهاد دانشگاهی فعالیت کنند.

نایینی در رابطه با طرح جدید جهاد دانشگاهی با موضوعیت بزرگداشت شهید کاظمی آشتیانی، بیان کرد: جامعه ما جامعه‌ای الگوپذیر است و وظیفه ما آن است که این الگوها را به جامعه ارائه دهیم. رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه شهید دکتر کاظمی آشتیانی ترکیبی از علم و ایمان و الگوی بسیار موفقی برای همه اقشار جامعه است، اظهار کرد: این شهید و دیگر افراد شبیه ایشان، یک مکتب هستند که باید شناخته شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی در رابطه با نقش موثر جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه ابراز کرد: جهاد باید با حضور خود نشان دهد که زحمات چهل و سه ساله محققین، مهندسین، کارشناسان و فناوران بی‌نتیجه نبوده است و اقدامات خوبی درحال انجام است. اقداماتی که پشتکار، همت و دانش افراد را می‌طلبد. اینگونه اقدامات باید به جامعه ارائه و مورداستفاده مردم قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا