صادرات ۴۰۰ هزار یورویی شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: در ۶ ماهه نخست امسال شرکت‌های این پارک ۴۰۰ هزار یورو صادرات داشتند که ۳۰۸ هزار یورو آن مربوط به تجهیزات مهندسی بوده است و همچنین رتبه نخست تولید جلبک در کشور را داریم.

به گزارش  سیناپرس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری خلیج فارس، رحمن دشتی به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: پارک علم فناوری برای حمایت از ایده‌ها، طرح‌های نوآورانه و فناورانه ایجاد شده است که بتواند از ایده‌های فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد خلاق و صاحب ایده حمایت کند تا محصول خود را تولید و روانه بازار کنند.

وی بیان کرد: در نیمه نخست امسال شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر موفق به ایجاد ۳۰۰ شغل جدید شدند.

دشتی ادامه داد: گردش مالی شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری 10 هزار میلیارد ریال و اشتغال کنونی آنها نیز یکهزار و ۵۰۰ نفر است.

وی بیان کرد: مرکز رشد عسلویه نیز به زودی افتتاح و پردیس انرژی این شهر در آینده نزدیک فعال می‌شود.

دشتی اضافه کرد: عملیات اجرایی مرکز تجاری‌سازی عسلویه نیز در اولویت‌های کاری پارک علم و فناوری خلیج فارس قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر عنوان کرد: در سال جاری تاکنون سه شرکت پارکی و ۲۰ شرکت رشدی جذب این مجموعه شدند و اکنون نیز ۶۰ شرکت در نوبت داوری قرار گرفتند.

وی با اشاره به ثبت هشت اختراع در سال جاری از افزایش ۲۰ درصدی اختراعات در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: طی سال جاری ۲۵ علامت تجاری و سه طرح صنعتی در این استان ثبت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر از زیست فناوری به عنوان یک حوزه مهم یاد کرد و ادامه داد: استان بوشهر رتبه اول تولید جلبک در کشور را دارد و سالانه بیش از ۲۰ تن جلبک با کاربردهای مختلف از جمله دارویی و غذایی در این استان بوشهر تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: توسعه و تقویت فناوری‌های دریایی و حمایت از زیست فناوری دریایی را در دستور کار پارک علم و فناوری خلیج فارس قرار داد که این حوزه به عنوان یکی از مزیت‌های اقتصادی استان بهَ شمار می‌رود.

دشتی با اشاره به حمایت از صنایع خلاق اضافه کرد: شرکت‌های متعددی در سطح استان فعال هستند و برنامه‌ریزی شده چهار خانه خلاق در استان راه‌اندازی شود.

وی افزود: حمایت از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، حوزه کشاورزی، سلامت و شیلات، حوزه انرژی از دیگر اولویت‌ها این پارک است.

دشتی یادآور شد: در استان بوشهر اکنون ۱۶۵ شرکت و واحد فناور فعالیت دارند که از این شمار ۳۲ شرکت دانش بنیان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر یادآور شد: از محل تبصره ۱۶موفق شدیم ۵۷۰ میلیارد ریال برای شرکت‌های زیرمجموعه پارک در قالب تسهیلات ارزان قیمت از بانک‌های استان دریافت داشته باشیم که از حیث جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه اعلام شده در سال جاری، مقام اول کشور را بدست آوریم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال از محل تبصره ۱۸ بتوانیم ۴۰۰ میلیارد ریال برای شرکت‌های زیرمجموعه پارک تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا