نجات اقتصاد از مسیر فناوری و دانش‌بنیان می گذرد

رئیس‌ دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در نظام حکمرانی علم و فناوری، ما به‌دنبال توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، فناوری هستیم که توسعه آن تنها راه نجات یک کشور در زمینه اقتصادی است.

اسماعیل چمنی امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: در نظام حکمرانی علم و فناوری، ما به‌دنبال توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری هستیم که توسعه آن تنها راه نجات یک کشور در زمینه اقتصادی است و همچنین باعث شکوفایی و باروری اقتصاد می‌شود، و اشتغال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: برای همین منظور ما سه راه بیشتر نداریم و باید به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، تقویت تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ و تقویت پارک علم و فناوری و سایر نهادهای فناوری بپردازیم تا بتوانیم اقتصاد دانش‌بنیان را در استان و کشور شکوفا کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: ما از نظر علمی در دنیا در رتبه‌بندی اسکوپوس براساس استنادات علمی در رتبه ۱۵ هستیم و در وب آو ساینس در رتبه ۱۷ قرار داریم اما در حوزه فناوری در رتبه ۶۰ قرار گرفته‌ایم و فاصله‌ای بین این ۲ شاخص وجود دارد و اگر این ۲ موضوع به هم نزدیک‌تر باشند تبدیل علم به ثروت اتفاق می‌افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا