آزمایشگاه‌های جهاد از خدمات کالیبراسیون بهره‌مند می‌شوند

رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها با مجموعه معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) در سازمان ملی استاندارد ایران دیدار و در خصوص طرح‌های مشترک پژوهشی توافق کردند.

به گزارش سیناپرس از سازمان استاندارد، این نشست ابتدا با ارایه گزارشی از تاریخچه، فعالیت‌ها و اهداف مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها آغاز شد و در ادامه دکتر حسن خانه زر، رییس مرکز با اشاره به تفاهم نامه منعقده بین سازمان ملی استاندارد ایران و مجموعه جهاد دانشگاهی، ضمن توصیف جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه انقلابی و توانمند در حوزه علوم، پتانسیل نیروی انسانی موجود در مجموعه جهاد دانشگاهی را فرصتی برای مرکز اندازه شناسی دانست تا بتواند از این مجموعه به دلیل حاکمیتی بودن وظایف اندازه شناسی در کشور بهره گیری نماید.

وی با اشاره به گستردگی مسئولیت‌ها و تکالیف مرکز اندازه شناسی، تعمیق روابط دو مجموعه را خواستار شد.

رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها، انجام پروژه‌های مشترک خدمات عمومی از جمله تجهیزات اندازه گیری سرعت وسایل نقلیه و کنتورهای آب را در راس همکاری‌های فی مابین برشمرد و افزود: برای حفظ منافع ملی و جلوگیری از تضاد منافع، ترجیح داریم که همکاری‌ها با بخش دولتی و تخصصی دنبال شود.

خانه زر با اشاره به بستر علمی در جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: این همکاری در سه بخش ساخت و تامین تجهیزات و ملزومات، تعمیر دستگاه‌های اندازه شناسی و طرح‌های مشترک پژوهشی و همچنین ارائه خدمات کالیبراسیون به مجموعه‌های آزمایشگاهی جهاد خواهد بود.

در ادامه دکتر اصغری، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی، ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران در کشور و مجامع بین المللی در دوره تحولی را بیانگر عزم و اراده این سازمان برای افزایش سطح کیفیت در تولید کالا و ارایه خدمات دانست و آمادگی جهاد دانشگاهی را برای همکاری در طرح‌های پژوهشی، تدوین استانداردهای پژوهش محور و محورهای عنوان شده در مرکز اندازه شناسی و پژوهشگاه استاندارد اعلام نمود.

در این دیدار نمایندگان جهاد دانشگاهی با همراهی رییس مرکز اندازه شناسی و مدیران گروه‌های مختلف پژوهشی پژوهشگاه استاندارد، پیش از ظهر امروز، از مجموعه آزمایشگاه‌های مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها، همچنین آزمایشگاه‌های پژوهشگاه استاندارد بازدید به عمل آوردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا