پایان رویداد صنعت اسباب بازی با رونمایی از یک برنامه

رویداد توسعه و تبادل فناوری صنعت اسباب بازی با رونمایی از «برنامه راهبردی صنعت اسباب بازی و سرگرمی ایران» خاتمه یافت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسن سیرانی، تولیدکننده و کار آفرین از دیگر سخنرانان رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب بازی بود و بحث خود را با طرح این پرسش آغاز کرد که چرا کشورهای حوزه اسکاندیناوی شادترین مردم جهان هستند و در پاسخ گفت: توجه و تمرکز بر کودک یکی از دلایل اصلی شادی مردم این کشورها است.

به باور او، اگر آینده کشور را می خواهیم، باید بر روی کودکان سرمایه گذاری کنیم و اسباب بازی، وسیله آموزش کودکان است و در مدارس اسکاندیناوی کودکان تنها از رهگذر اسباب بازی آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه اسباب بازی خوب، آینده خوب است، افزود: اولین ذی نفعان صنعت اسباب بازی، کودکان و دومین ذی نفعان آن تولیدکنندگان هستند و باید حمایت شوند.

سیرانی همچنین افزود: هند در آینده سه و نیم میلیارد دلار اسباب بازی صادر خواهد کرد و دلیل این رشد، تسهیلگری دولت، شبکه سازی و کنار هم گذاشتن صنایع مرتبط است و این ها نکاتی است که در توسعه صنعت اسباب بازی باید محل توجه و نظر داشته باشیم.

برادران، معاون وزیر صمت هم در اختتامیه این رویداد گفت: صنعت اسباب بازی صنعتی آینده ساز است و وجود یک جمع همدل، با افق مشترک، دانش بالا و برخوردار از نمونه کارهای موفق که توجه خاصی به بازارهای بین المللی هم دارد از ارزش های این رویداد است.

به باور او، با همدلی، شبکه سازی و همراهی مدیران صنعتی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان می توان ارزش های برآمده از رویداد را تقویت کرد.

در اختتامیه این رویداد، برادران، معاون وزیر صمت و مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم از«برنامه راهبردی صنعت اسباب بازی و سرگرمی ایران» رونمایی کردند.

این رویداد، به عنوان پلتفرم همرسان زیست بوم اقتصاد خلاق و دانش بنیان با تولیدکنندگان صنعتی این عرصه است که به همت ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم برگزار شد.

No tags for this post.

بهاره صفاری

جانشین سردبیر خبرگزاری سینا؛ روزنامه نگار در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا