رتبه پانزدهم علمی دنیا به ایران رسید

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور گفت: ایران اسلامی با اتکا به جوانان نخبه و اندیشمند خود رتبه اول علمی منطقه و پانزدهم جهان را از آن خود کرده است.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری قزوین، سجاد محمد علی نژاد در مراسم افتتاح نمایشگاه پژوهش در قزوین اظهار کرد: در افق ۱۴۰۴ جای ما و ترکیه متفاوت است و رتبه اول علمی منطقه و رتبه ۱۵ علمی دنیا را داریم.

وی افزود: توسعه علمی کشور در ۴۰ سال اخیر نسبت به سایر کشورها بی نظیر است و در نظام نوآوری و علمی رتبه برتر داریم و در اسیای مرکزی و غربی بعد از هند در رتبه بندی نوآوری در جایگاه دوم هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور بیان کرد: در زیرساختهای علمی تلاش زیاده کرده و هرجا در صنایع هسته ای و دفاعی وارد شده ایم موفق بوده ایم.

وی افزود: امروز دغدغه جدی ما مسئله محوری است و علاقمندیم پارکها و دانشگاها در کنار حمایت از فناوران در مسیر نیازهای کشور حرکت کنند.

این مسئول گفت: درصددیم  به هر پارک علم و فناوری کشور یک ماموریت ملی دهیم و در این راستا قزوین چون در مسیر توسعه قرار دارد و دنبال توسعه فضاهای مکانی است، قصد داریم بر اساس آمایش و ظرفیت هر منطقه و دانشگاه یک ماموریت ملی را تعریف کنیم.

محمد علی نژاد افزود: مجموعه دانشگاهی و پارک علم و فناوری به تکمیل کننده زنجیره ها برای دادن ارزش افزوده به صنایع و احیای صنایع قدیمی تبدیل شوند.

وی اظهارداشت: دانشگاه بین المللی و پارک علم و فناوری قزوین این ظرفیت را دارد و باید برنامه ریزی کنیم تا موجب تقویت صنایع استانی شود.

محمد علی نژاد با اشاره به حوادث غزه یادآورشد: آنچه در غزه رخ داده مبارزه جریان حق و باطل است و می بینیم چگونه مظلومان و کودکان کشته می شوند اما مردم مقاومت می کنند تا تسلیم ظالمان نشوند.

وی افزود: حوادث حماس نشان داد چگونه با ایده های نوآورانه می توان در مقابل استکبار ایستاد و کنترل منطقه را در دست داشت و انشالله این مقاومت به نتیجه و پیروزی خواهد رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا