بین صنایع خلاق و شرکتهای دانش بنیان پیوند برقرار شود

دکتر غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفتگو با سیناپرس تاکید کرد: باید پیوندی بین محصولات فرهنگی و صنایع دستی با شرکت های دانش بنیان ایجاد شود تا دستاوردها، محصولات و ظرفیت های هنرمندان به جامعه معرفی شود.

وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان پارک علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی کشور اظهار کرد: به اعتقاد من این نمایشگاه، کار بسیار مفیدی‌ است که میتواند سهم موثری در ارتباط میان عرضه‌کننده و مصرف‌کننده این خدمات و محصولات فرهنگی و خلاق داشته باشد.

حداد عادل افزود: احساس من پس از بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه این است که جوان‌های تحصیل‌کرده دانشگاه‌های ما با انواع ابتکارات و برنامه‌ریزی‌ها در صدد آن هستند که دانش و مهارت خود را به محصول تبدیل و بازاریابی کنند و این مهارت‌ها و هنرها را در بازارها ارائه دهند و لازم است تا از این ظرفیت ها حمایت شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: باید با برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط و تخصصی این نوع استعداد‌ها و امکانات را به مردم معرفی کنیم و رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی نیز باید جامعه را با این تولیدکنندگان و فعالان این صنعت فرهنگی آشنا کنند.

حداد عادل گفت: فرهنگ مانند هوایی برای تنفس است، فرهنگ برای ما اساس کار است، به ویژه در روزگاری که کشور درحال حرکت به سمت جهانی شدن است، صنایع، فضاها و شرکت‌های فرهنگی می‌توانند نقش موثری در تمدن سازی و اقتصاد کشور ایفا کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا