افتتاح بزرگترین مرکز جامع طب تسکینی و شیمی درمانی جنوب کشور در شیراز

طی مراسمی، مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر، بزرگترین مرکز جامع طب تسکینی و بخش شیمی درمانی جنوب کشور در بیمارستان شهید چمران شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش سینا پرس فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز ۱۱ آذرماه، در این مراسم با قدردانی از اقدام بزرگ خیرین عرصه سلامت، به ویژه فرهاد مهرپور؛ خیر حوزه سلامت فارس که مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر به همت وی ساخته شده گفت: خیرین با قدم های خیری که بر می دارند، برای تسهیل در ارایه خدمات به مردم، به مجموعه سلامت کمک شایانی می کنند که این کار ارزشمند، ستودنی است.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به پیشینه دیرینه فارس در اقدامات نیکوی خیرین، افزود: در مجموعه خیرین تامین سلامت فارس، مسایل مختلف حوزه سلامت شناسایی و پس از نیازسنجی به افراد نیکوکار در این عرصه معرفی می شود.

او مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر را یکی از مراکز مهم و تاثیرگذار در تسکین آلام بیماران عنوان کرد و ادامه داد: برخی از بیماران پس از ترخیص از بیمارستان، شرایطی برای مراقبت های درمانی در منزل را ندارند، بنابراین می توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس و مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم گفت: مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر، با متراژ سه هزار و 730 متر مربع در ۷ طبقه و با دارا بودن 60 تخت فعال، با هزینه ای بیش از 500 میلیارد ریال، به همت فرهاد مهرپور خیر حوزه سلامت ساخته شد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تجهیز و به بهره برداری رسید.

دکتر علی اکبر رامجردی با بیان اینکه تاکنون در مجمع خیرین سلامت استان فارس بیش از دو هزار و پانصد تفاهم‌نامه با خیرین به امضا رسیده، افزود: کارنامه خیرین نیکنام فارس در گسترش زیرساخت های حوزه سلامت درخشان است.

او مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر را از زیرساخت های مهم و ضروری چرخه درمان برشمرد و گفت: این مرکز یکی از خلاهای جدی استان و جنوب کشور در حوزه طب تسکینی بیماران مبتلا به سرطان و کمبود تخت های شیمی درمانی را برطرف مینماید.

رامجردی ضمن تقدیر از مشارکت نیکوکارانی که در راستای پاسخگویی به نیازهای حوزه درمان گام برمیدارند، اقدام این خیران عاقبت اندیش را ارج نهاد و از سایر نیکوکاران دعوت کرد تا در حوزه نیازهای اساسی جامعه به ویژه در حوزه درمان مشارکت نمایند.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس نیز گفت: امروز شاهد نقش‌آفرینی خیرین و افراد نیکوکار استان فارس هستیم که برای تسکین آلام بیماران قدم برداشته‌اند.

آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب افزود: این مرکز، همانند نام خود، مهرآفرین است و محبت و صمیمیتی که در دین اسلام به آن توصیه شده، مورد عمل قرار گرفته است و امیدواریم به لطف خداوند این کار پرارزش، روزافزون شود.

سید علی هاشمی، رئیس بیمارستان شهید دکتر چمران نیز ضمن معرفی این بیمارستان و روند ساخت مرکز مراقبت‌های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر، گفت: ساخت مرکز مراقبت‌های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر، از مهر و محبت یک خانواده خیر و نیکوکار آغاز شده و با حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا