پارک علم و فناوری سمنان فراخوان داد

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان، از انتشار فراخوان «طراحی و پیاده‌سازی سامانه روستا بازار»، خبر داد و گفت: ایجاد بازار جدید برای انوع محصولات و همچنین توسعه بازار فروش محدود روستاییان از منطقه جغرافیایی خودشان به کل کشور از اهداف پیش‌بینی شده است.

محسن نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری پست استان سمنان در تامین مالی طرح منتخب و توسعه محصول مشارکت دارند، افزود: زمان ارسال طرح اجرایی تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ تعیین شده است.

وی استفاده از ظرفیت‌های بالقوه روستاها را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: تنوع محصولات تولیدی در روستا، صنایع دستی و محصولات خانگی مورد هدف اجرای این طرح‌ها است.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: اتصال به واحد حمل و نقل پست برای کاهش هزینه‌ها به منظور فروش محصولات در دستور کار است.

نظری با بیان اینکه فروش بدون واسطه محصولات و کمک به اقتصاد روستاییان با اجرای این طرح محقق می‌شود، اظهار کرد: تجمیع حمایت‌های دهیاری‌ها، سازمان تعاون روستایی، جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها، بنیادهای حامی و تشکل‌ها برای اجرایی شدن و توسعه بازار با محوریت و پشتیبانی پارک علم و فناوری و اداره کل پست استان سمنان ضروری است.

وی به ویژگی‌های طرح‌های ارسالی اشاره کرد و افزود: ارایه جنبه‌های نوآوری در بن‌سازه (پلتفرم) پیشنهادی روستابازار، ارایه جزییات اجرایی طرح پیشنهادی، زمان مورد نظر در تکمیل طرح، زیرساخت و هزینه مورد نیاز در تکمیل طرح باید مشخص باشد.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: تیم‌کاری توسعه دهنده، پشتیبانی بن‌سازه (پلتفورم) و شرایط مورد نظر، مزیت‌های رقابتی طرح یا محصول پیشنهادی و همچنین ارایه ویژگی‌های خاص طرح مانند ثبت سفارش محصول، سامانه پرداخت، مقایسه محصولات مشابه در سامانه، استفاده از هوش مصنوعی و همچنین محصولات مرجوعی باید در طرح دیده شود.

پارک علم و فناوری استان سمنان دارای ۶ پردیس تملیکی در کل استان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا