گردشگران خارجی سفرای فرهنگی ایران به اقصی نقاط جهان هستند

مدیر خانه هنر ستایش با اشاره به اختصاص خانه خود بعنوانی محلی برای برگزاری رویدادهای هنری گفت: میتوانیم خانه هایمان را به محلی برای جذب هنرمندان سراسر دنیا تبدیل کنیم که بصورت تجربی آموزش ببینند و خلق اثر داشته باشند تا ضمن آشنایی با فرهنگ و هنر ایرانی، سفیر فرهنگی ایران در سایر کشورها شوند و داشته های فرهنگی کشورمان را معرفی کنند.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدهادی ستایش مدیر خانه هنر ستایش، در دهمین نشست هیات اندیشه ورز گردشگری استانداری فارس که با حضور فعالین حوزه بوم گردی برگزار شد، استفاده از تکنولوژی و فناوری روز دنیا را برای موفقیت در نمایشگاه های بین المللی به ویژه نمایشگاه گردشگری پیش رو مطرح نمود.

او که برگزاری هفت دوره‌ نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی کشور هند را نیز در کارنامه خود دارد و مدیریت گروه ایرانی در نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی کشور عمان را بر عهده داشته است، تاکید کرد: برای حضور موثر در نمایشگاه ها باید با تغییر روش های کلیشه ای سابق به سمت استفاده از علم روز و بهره گیری از نیروهای متخصص برای جذب سرمایه گذار برویم.

ستایش با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت افراد متخصص در حوزه مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: چنین اشخاصی میتوانند در معرفی یک نمایشگاه و فضاهای ایجاد شده در آن نقش بسیار موثری داشته باشند.

او ادامه داد: بطور مثال در یک اکسپو و یا یک نمایشگاه گردشگری با در اختیار قراردادن تجهیزات دیجیتال و عقد قرارداد با فردی با توانمندی بازاریابی برای معرفی نمایشگاه در ازای جذب حداقل ده سرمایه گذار خوب میتوان امید بیشتری به موفقیت داشت تا حضور متداول غرفه داران و کارشناسان.

ستایش با تاکید بر استفاده از علم روز و فضای دیجیتال برای معرفی ظرفیت های فارس در فضای بین المللی، خاطرنشان کرد: به کمک فضاهایی مانند متاورس و هوش مصنوعی و پلتفرم های مجازی که در همه جای دنیا مرسوم است میتوانیم برای توسعه گردشگری و صنایع دستی و معرفی محصولات خود استفاده بهینه کنیم.

دارنده اولین نشان بین‌المللی یونسکو (مهر اصالت) در هنر خاتم در بخش دیگری از صحبت های خود با اظهار نگرانی از فقدان نیروی انسانی متخصص در حوزه گردشگری افزود: همه اقامتگاه ها دچار معضل کمبود نیروی انسانی هستند و ما با چالش نیروی انسانی خوب و کاربلد مواجهیم درحالی که فارغ التحصیلان این رشته به مشاغل دیگر روی آورده اند.

این هنرمند شیرازی؛ به خانه خود بعنوانی محلی برای برگزاری رویدادهای هنری اشاره و اضافه کرد: میتوانیم خانه هایمان را به محلی برای جذب هنرمندان سراسر دنیا تبدیل کنیم که بصورت تجربی آموزش ببینند و خلق اثر داشته باشند تا ضمن آشنایی با فرهنگ و هنر ایرانی، سفیر فرهنگی ایران در سایر کشورها شوند و فرهنگ و داشته های کشورمان را معرفی کنند

مدیر اقامتگاه بوم‌گردی ستایش تصریح کرد: البته نمیتوانیم تنها چشم انتظار حضور گردشگر به خانه هایمان باشیم بلکه باید با ایجاد خلاقیت و نوآوری با برگزاری رویدادهای مختلف در جذب توریست بکوشیم.

ستایش با اشاره به حضور دانش آموزان و دانشجویان در خانه هنر ستایش برای رویدادهای مختلف با اظهار تأسف از فقدان سواد و مهارت کافی جوانان، افزود: متاسفانه سیستمهای آموزشی ما در توانمندسازی نوجوان و جوانان موفق عمل نکرده اند اما میتوان با آگاهی سازی نسبت به این موضوع سهم بسزایی در جریان سازی برای رشد مهارت ها برای جوانان از سوی مراکز غیردولتی و مردمی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا