سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی در گفتگو با سیناپرس:
تجاری سازی فرآیندی در کنار زنجیره ایده تا محصول؛ نه حلقه آخر

مسعود ابراهیمی در گفتگوی اختصاصی با سیناپرس گفت: تجاری‌سازی باید به عنوان فرآیندی در کنار زنجیره ایده تا محصول قرار گیرد و به این ترتیب ما اطمینان خواهیم داشت که ایده یا پژوهش انتخاب شده، محصول آن یک فناوری خوب خواهد بود و در یک بازار مناسب به فروش خواهد رفت.

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری(ستفا) با اشاره به چالش های کار تجاری سازی در کشور و جهاددانشگاهی، گفت: «چالش‌های موجود در بدنه جهاد دانشگاهی درحال حل شدن است و نگاه ما به تجاری‌سازی نیز درحال اصلاح است. تا کنون تجاری‌سازی به عنوان حلقه‌ای در انتها فرآیند تلقی می شده، اما امروز نگاه ما این است تجاری سازی به عنوان فرآیندی در کنار زنجیره ایده تا محصول قرار می‌گیرد نه صرفا در انتهای زنجیره. این موضوع به ما در انتخاب هدفمند ایده‌ها کمک می‌کند. به این ترتیب ما اطمینان خواهیم داشت که ایده یا پژوهش انتخاب شده، محصول آن یک فناوری خوب خواهد بود و در یک بازار مناسب به فروش خواهد رفت.»

وی در حاشیه نمایشگاه معرفی دستاورها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفت: «خوشبختانه شرکت‌های خوبی در این نمایشگاه و در پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی مشغول هستند و نسبت شرکت‌های دانش‌بنیان به دیگر شرکت‌ها، نسبت خوبی‌ است.
ابراهیمی در مورد پارک علوم و فناوری‌های نرم گفت: انتظار ما از این پارک به دلیل مجاورت آن با دانشگاه علم و فرهنگ و موضوع کاری اش بالا است و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی موضوعی بسیار پر پتانسیل در بازارهای داخلی و بین‌المللی است و انتظار می رود این پارک در سطح ملی و بین المللی اثرگذار باشد.»
وی در مورد خبرگزاری سیناپرس و نقش آن در پیشبرد اهداف و برنامه های ستفا و جهاددانشگاهی نیز ابراز کرد: «سیناپرس خبرگزاری حوزه علوم و فناوری است که می‌تواند به عنوان یک بازوی رسانه‌ای پرتوان برای جهاد دانشگاهی و حتی یک ارگان اقتصادی عمل کند.»

مسعود ابراهیمی در ادامه با تشریح فعالیت های سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی بیان کرد: «ما فعالیت‌های مختلفی را در سه حوزه مشخص و در مورد تجاری‌سازی فناوری‌های جهاددانشگاهی و فراتر از این نهاد انجام داده و می دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا