تأمین 180 هکتار زمین برای احداث مسکن ملی در شهر همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تأمین 180 هکتار زمین برای احداث مسکن ملی در شهر همدان خبر داد و گفت: برای 180 هکتار زمین از اراضی شهرداری، دانشگاه آزاد و اوقاف درحال توافق به‌منظور تملک هستیم.

مجید صالحی‌امیر با اشاره به اینکه در چندین نقطه شهر همدان درحال توافق برای تملک اراضی هستیم، اظهار کرد: درحال حاضر برای 118 هکتار از اراضی شهرداری و 55 هکتار از اراضی دانشگاه آزاد درحال توافق به‌منظور تملک هستیم.

وی تصریح کرد: در توافق با شهرداری 60 درصد سهم مسکونی و 30 درصد سهم تجاری به شهرداری داده شده و 40 درصد از این اراضی به دولت انتقال یافته که همگی در راستای کمک به مجموعه شهری و حل مشکل مسکن شهر همدان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره نحوه ساخت مسکن در این اراضی یادآور شد: بعد از اینکه طرح این اراضی مشخص شد، در مورد نحوه واگذاری و یا ساخت مسکن در این زمین‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس ماده 10 قانون جهش تولید مسکن تمامی ادارات دولتی مکلف هستند اراضی مازاد خود را به راه و شهرسازی تحویل دهند، تأکید کرد: متأسفانه در استان همدان هیچ‌کدام از ادارات به غیر از استانداری، این قانون را اجرایی نکردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: اداره‌ کل ثبت و دارایی باید اراضی دستگاه‌های دولتی را احصا کند و فهرست این اراضی را به راه و شهرسازی ارائه دهد تا این اراضی به نام راه و شهرسازی انتقال داده شده و صرفاً برای تولید مسکن به‌کار گرفته شوند.

وی با تأکید بر اینکه تقریباً در تمامی شهرهای استان همدان توافقات لازم برای تأمین زمین انجام شده است، گفت: خوشبختانه دغدغه تأمین زمین در استان حل شده و توافقات صورت گرفته و فقط مراحل اداری باقی‌مانده که درحال انجام است.

صالحی‌امیر با بیان اینکه پروژه‌های مسکن ملی در همدان نیز پیشرفت خوبی دارد، یادآور شد: پروژه 11 هزار واحدی شهر همدان پیشرفت خوبی دارد، به‌طوری که سه هزار و 500 واحد به سقف چهارم رسیده و برای بلوک‌های دیگر عملیات اجرایی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه قصد نداریم پروژه‌های مسکن ملی را بدون خدمات روبنایی تحویل متقاضیان تحویل دهیم، خاطرنشان کرد: پروژه 120 واحدی شهرک بهشتی آماده شده و می‌توانستیم دو ماه گذشته تحویل مردم دهیم، اما قصد نداریم پروژه‌های مسکن ملی را بدون خدمات روبنایی تحویل دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا