دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با سیناپرس اظهار کرد:
بلوغ فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی‌ در نمایشگاه شرکتهای خلاق

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه معرفی دستاوردها و ظرفیتهای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان اظهار کرد: اینکه بتوانیم از ظرفیت فعالانی که در حوزه صنایع فرهنگی و مخصوصا در منازل تلاش می‌کنند استفاده کنیم، کار ارزشمندی است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با سیناپرس، تاکید کرد: نوآوری‌های خوبی در ارائه مطالب و کارهای این هنرمندان دیده می‌شود، همچنین تنوع در حوزه‌های مختلفی مثل انیمیشن، صنایع دستی و بازاریابی و خدمات از ویژگی‌های خوب این نمایشگاه است و امیدواریم این نمایشگاه زمینه‌ای برای توسعه و حمایت از این صنایع باشد و وزارت صمت باید از این هنرمندان حمایت کند.

وی  خاطرنشان کرد: باید پیوند و ارتباط تولیدکنندگان با نهاد مرتبط دولتی و خصوصی پس از به اتمام رسیدن نمایشگاه برقرار شود.

خسروپناه افزود: تلاش مسئولین دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی جای تشکر دارد که این بستر را برای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان فراهم کرده‌اند و  ما در سالهای اخیر در کشور با نسل جوانی مواجهیم که خوش‌فکر و ایده‌پرداز هستند و ایده‌های خود را دانش‌بنیان می‌کنند و این نمایشگاه بلوغی در حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی‌ است.

وی افزود: نسل جوان ما با انگیزه و ایده‌پردازی توانسته‌اند طرح‌های خوبی را در حوزه  بازاریابی و هنر و دیگر حوزه‌های صنایع فرهنگی از خود نشان دهند و اینکه بتوانیم از ظرفیت فعالانی که در حوزه صنایع فرهنگی و مخصوصا در منازل تلاش می‌کنند استفاده کنیم، کار ارزشمندی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب سندی برای حمایت از علوم و فناوری‌های نرم خبر داد: ستادی در معاونت علمی فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست جمهوری برای حمایت از فعالان این عرصه راه‌اندازی شده است و این ستاد باید فعال باشد و از تولیدکنندگان و هنرمندان این حوزه را حمایت کند چرا که با وجود ابعاد مختلف صنایع فرهنگی که روز به روز  گسترش می‌یابد، این حمایت‌ها تاکنون با جدیت انجام نشده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تااکید کرد: میزی در ستاد فرهنگی و اجتماعی کشور برپا شده است و یکی از فعالان باتجربه این حوزه مسئولیت این میز را برعهده دارد و قرار بر این است که مشکلاتی که فعالان این عرصه با آن مواجه هستند شناسایی و تا حد توان، حل بشود.

خسروپناه  از موازی‌کاری گلایه و تصریح کرد: موازی‌کاری دولتی به کارهای فرهنگی آسیب می‌زند و گاهی بودجه‌ای در چند سازمان و نهاد اداری هزینه می‌شود و تنها صرف پرداخت حقوق می‌شود بنابراین این ساختارها باید اصلاح شود که از برنامه‌های کوتاه‌مدت شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ است و همدلی مسئولان را می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا