امکان ایجاد خط ویژه‌BRT در همدان وجود ندارد

استاندار همدان اعلام کرد: امکان ایجاد خط ویژه‌ اتوبوس‌های تندرو یا ‌BRT در همدان و جداسازی از سایر خطوط حمل‌ونقل عمومی میسر نیست.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ شورای راهبری وضعیت تصادفات استان همدان، افزود: با این حال طرح تراموا برای بهبود وضعیت ترافیک در رینگ دوم و سوم و تسهیل در رفت‌وآمد قابل اجراست.

وی ادامه داد: تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری و پیش بینی چندین دستگاه اتوبوس برای تردد از شمال تا جنوب شهر کار پسندیده ای است ولی نمی توان به نتایج مثبت اختصاص خط ویژه امیدوار بود.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: مکانیزه کردن و هوشمند سازی شهر با نصب دوربین ضروری است که باید با ترک تشریفات به شرکت دارای اهلیت واگذار شود.

وی ادامه داد: علل و عواملی که باعث افزایش تصادفات درون‌شهری می‌شود، باید بررسی و آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی لازم برای رفع آن انجام شود.

استاندار همدان بیان کرد: ساماندهی پل‌های عابرپیاده و دوربین‌ها باید توسط شهرداری به هر نحو ممکن به نتیجه برسد و فرمانداری موظف است بر این مهم نظارت ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هر نوع حمایتی لازم باشد برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: سیستم پایش تصویر و ثبت تخلفات به ویژه سامانه‌ سیمفا تقویت شود.

 

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا