بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
وزارتخانه‌ها از محصولات شرکت‌های خلاق حمایت کنند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جریان بازدید از نمایشگاه معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش بنیان پارک علوم فناوری نرم و صنایع فرهنگی ایران با اشاره به ضرورت پیوند شرکت های خلاق و دانش بنیان با همه وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط، گفت: این دستگاه ها باید بیایند و این محصولا را خریداری کنند.

به گزارش سیناپرس،

حجت الاسلام دکتر خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، گفت: ما در قالب میز صنایع فرهنگی  سعی می کنیم با فعالان حوزه های مختلف این فناوری هعای نرم و صنایع فرهنگی ارتباط برقرار کرده و با ایشان گفت و گو کنیم و مشکلات را شناسایی می کنیم تا با روش های مختلف سیاستگذاری، هماهنگی و راهبری به حل آنها کمک کنیم.

وی در مورد برنامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه خلاق گفت: ما سند مربوط به ستاد توسعه فناوری های نرم و صنایع فرهنگی را در شورا تصویب کردیم که این ستاد ‌در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده و دارد حمایت های مادی و معنوی را از فعالان این حوزه می کند. اما به نظر من کافی نیست و باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

دکتر خسرو پناه افزود: ما در سال های اخیر با یک نسل جدید، جوان و خوش‌فکری مواجه هستیم که می توانند ایده یشان را به محصولات و خدمات دانش بنیان تبدیل کنند. اینها یک خلاقیتی در صنایع خلاق و فناوری های نرم دارند و لازم است ما از چند جهت از آنها حمایت کنیم.

وی با تشکر از جهاددانشگاهی و پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد ، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی قدم خوبی برای معرفی و نمایش کار این جوانان است.

دکتر خسرو پناه با اشاره به بازدید خود از غرفه‌های مختلف نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه نشانه ای از بلوغ نسل جوان ایرانی است که با انگیزه و ایده پردازی توانسته اند طرح های خوبی در حوزه های مختلف فناوری های نرم و صنایع فرهنگی از خود نشان دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: باید بتوانیم از ظرفیت های فعالان این حوزه، مخصوصا آنها که در منزل و به صورت‌ اشتغال خانگی، کار می کنند، پشتیبانی کنیم..

وی در ادامه گفت: خوشبختانه نوآوری های خیلی خوبی در کارها، به ویژه در پویا نمایی، بسته بندی، فروش، بازاریابی محصولات و… مشاهده می شود که اغلب مورد نیاز سازمان ها هستند و باید به آنها ارائه شود تا آنها بتوانند از این محصولات و خدمات را خریداری نمایند.

وی با اشاره به ضرورت پیوند شرکت های خلاق و دانش بنیان با همه وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط، گفت: این دستگاه ها باید بیایند و این محصولا را خریداری نمایند.

گفتنی است نمایشگاه معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش بنیان پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از ۳۰ آبان شروع شده و تا عصر روز پنجشنبه ۲ آذر در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داشت..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا