ضرورت آموزشهای ایمنی و آتش نشانی در جلوگیری از بروز حوادث در مراکز اقامتی و بازتوانی

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز بر ضرورت آموزشهای ایمنی و آتش نشانی در جلوگیری از بروز حوادث در مراکز اقامتی و بازتوانی تاکید کرد و گفت: به دلیل حساسیت این مراکز، می بایست آموزش‌های حرفه‌ای به مراقبین، مسئولین فنی و موسسین این مراکز ارایه شود تا از احتمال بروز آسیب، خسارت و مرگ و میر پیشگیری شود.

به گزارش سینا پرس فارس، مصطفی محسنی در پنجمین همایش آموزشی مدیران مراکز اقامتی و بازتوانی استان فارس، گفت: در آستانه فصل سرما و با توجه به حساسیتی که نسبت به مکان‌های درمانی و نگهداری افراد وجود دارد، یکی از ‌مهمترین آموزش‌های مورد نیاز این مراکز، آموزش تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه از بروز آتش سوزی است.

او ادامه داد: بر همین اساس، با هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان آتش‌نشانی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره کل بهزیستی و نیروی انتظامی، دوره آموزشی ویژه کارکنان این مراکز در بخش دولتی و غیردولتی برگزار شد.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز در پایان گفت: از آنجا که تعداد زیادی از کارکنان مراکز اقامتی و موسسات، قبلا آموزش حرفه ای چگونگی اطفاء حریق دریافت نکرده اند، در این همایش، 100 نفر از این افراد توانستند از این آموزشها بهره مند شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدماتی شهرداری شیراز نیز در این همایش ضمن اشاره به اتفاق ناگوار و دلخراش در یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود، گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، آموزش نحوه پیشگیری از آتش سوزی در مراکز نگهداری و مراقبت بهزیستی است که به صورت شبانه روزی فعالیت میکنند.

هادی عیدی پور با تاکید بر ضرورت شناسایی عوامل به وجود آورنده آتش قبل از وقوع حادثه، افزود: آموزش ایمنی و آتش نشانی مهارت مهمی است که لازمه همه افراد به ویژه کارکنان این مراکز است تا روش های اطفا حریق را اموزش ببینید و در مواقع بروز حوادث بتوانند واکنش مناسبی نشان دهند و برگزاری چنین همایشهایی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

او ادامه داد: هر چند که توصیه های لازم در این همایش علمی و آموزشی ارایه شد، اما مراکز بهزیستی باید به صورت دوره ای مورد بازبینی و بازدید ایمنی قرار بگیرند.

عیدی پور در پایان توصیه کرد: در مراحل صدور و یا تمدید پروانه فعالیت مراکز اقامتی، بازدیدهای ایمنی توسط سازمان آتش نشانی انجام شود و در صورت وجود موارد ناایمن، قبل از فعالیت این موارد رفع شود تا امکان ارائه خدمات باکیفیت و اثربخش در محیطی ایمن فراهم شود.

مدیر آموزش سازمان آتش نشانی شیراز نیز در این همایش گفت: در کنار این همایش علمی و آموزشی، کارگاهی نیز جهت مسئولین مراکز اقامتی برگزار شد تا افراد ضمن آموزش با نحوه ایمنی و پیشگیری قبل از حریق، چگونگی مقابله با حوادث را بصورت عینی مشاهده کنند.

محمدرضا امیدوار افزود: در این کارگاه افراد با تجهیزات ایمنی و نحوه استفاده از این تجهیزات در زمان حوادث آشنا شدند.

به گزارش سینا پرس فارس، پنجمین همایش آموزشی مدیران مراکز اقامتی و بازتوانی استان فارس با همکاری سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز و اداره کل بهزیستی استان فارس و به همت موسسه حفاظتی و مراقبتی نظم آوران حافظ پارس که عهده‌دار حراست و حفاظت از مراکز ترک اعتیاد شیراز و استان فارس است، برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا